نماد سایت آژانس تبلیغاتی کوشا | Koosha Advertising Agency

5 استراتژی بازاریابی ویدیویی

استراتژی بازاریابی ویدیویی

5 استراتژی قدرتمند برای بازاریابی ویدیویی

طی چند سال گذشته، میزان بکارگیری محتوای ویدیویی صعودی بی سابقه را تجربه کرده است و به نظر نمی رسد که این افزایش در سال 2019 نیز تغییری کند.

برای استفاده از محتوای ویدیویی آشنایی با استراتژی بازاریابی ویدیویی همیشه جذاب است و کاربردی است.
به بیان ساده، مصرف کنندگان محتوای ویدیویی را دوست دارند. دلیل خوبی نیز برای این امر وجود دارد؛ چون ثابت شده که ارائه تصویری می تواند به یاد ماندنی تر و مؤثر تر باشد. طبق گزارش WordStream، به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی در مقایسه با محتوای متنی و عکسی 1200% بیشتر است.

1. مخاطب خود را بشناسید

اولین مورد از استراتژی بازاریابی ویدیویی شناخت مخاطب است.

مصرف کنندگان دوستار محتوای ویدیویی هستند، مخصوصاً محتوایی که با آنها مرتبط باشد. ویدیوی هدفمند که مختص سوالات یا نیازهای مخاطبان شما باشد، نتایج بهتری را برای کسب وکار شما به ارمغان می آورد و مفیدتر خواهد بود.
محتوای ویدئویی که ایجاد می کنید باید با مصرف کننده و نیاز های آنها در ارتباط باشد.
هر چه محتوای بازاریابی شما مفیدتر و مرتبط تر باشد، تعداد بیشتری از افراد مناسب جذب شما می شوند. بدین ترتیب، افراد به طور طبیعی خود را با برند شما هماهنگ خواهند کرد.
بر روی تحلیل ها و معیارها سرمایه گذاری کنید، داده های مصرف کنندگان قبلی را مورد بررسی قرار دهید، اطلاعاتی را درباره افرادی که هم اکنون عاشق برند شما هستند پیدا کرده و آنها را کشف کنید.

12 راه برای ساخت یک آگهی تلویزیونی کیفیت بالا

هرچه بیشتر درباره مخاطبان خود بدانید؛ در نتیجه، پیدا کردن افراد مشابه دیگر آسان تر خواهد بود.
محتوای هدفمند، فعالیت های اجتماعی بیشتری به همراه دارد و این یک مزیت به شمار می رود. طبق مطالعه ای که توسط Wyzowl انجام شد، 83% از افراد اینگونه پاسخ دادند که اگر احساس کنند ویدیوی یک برند حاوی اطلاعاتی است که احتمالا مورد علاقه دوستانشان هست، آن را به اشتراک خواهند گذاشت.

2.تکنیک افزایش مشارکت و رسیدن به نتیجه

این مورد با استراتژی اول به خوبی در ارتباط است. اگر مخاطبان خود را بشناسید، قادر خواهید بود داستانهایی را ایجاد کرده که با آنها و مشکلاتشان در ارتباط باشد. داستانهایی که می توانند احساسات آن ها را هدف بگیرند و هم راستا با این احساسات حرکت کنند.

همه ما می دانیم که امروزه مخاطبان، علاقه ای ندارند شاهد برندهای تجاری مختلفی باشند که همه جا چسبانده شده اند به همین دلیل داستانها می توانند بسیار مؤثر باشند. ما می توانیم با داستان ها ارتباط برقرار کنیم، زیرا آنها بافت و کالبد جامعه هستند و از دوران کودکی با آن ها بزرگ شده ایم و در طول زندگی مان نیز همچنان از آنها استفاده می کنیم.
به ندرت یک رویداد یا اتفاق در زندگی ما رخ می دهد که نتوان آن را به شکلی دیگر تبدیل به یک داستان کرد. انسان ها هر روز از داستان ها استفاده می کنند تا اطراف خود را درک کنند.
مهمتر از همه اینکه داستان ها تا حد زیادی آسان ترین راه برای برقراری ارتباط با موقعیت های پیچیده روزمره هستند.
به همین دلیل به کار بستن داستان در استراتژی بازاریابی بسیار قدرتمند و جذاب خواهد بود. شما به راحتی می توانید از طریق برند خود و داستان هایی که طراحی کرده اید خدماتتان را معرفی کنید و نشان دهید چگونه می توانید مشکلات را به روشی عقلانی حل و فصل کنید.

3. استراتژی ویدیویی هر روز ضروری تر می شود

بنابراین اکنون می دانید چرا ویدیوهایی که می سازید قابلیت قدرتمند بودن را دارند، اما آنها به تنهایی کافی نیستند. موفقیت ویدیوهای شما با استراتژی که پشت آنهاست، هماهنگ می باشد.
چارچوب تعیین شده برای کمپین های موفق با یک استراتژی ویدئویی قدرتمند آغاز می شود.
طبق مطالعه اخیر که توسطCisco انجام شده است، تا سال 2020، 82 درصد از ترافیک اینترنتی مربوط به ویدیو است.

این یک تحول گسترده به سمت سرمایه گذاری در محتوای ویدیویی است. این تحول، از ویدیو به عنوان روشی مؤثر یاد می کند که نتایج مطلوبی به همراه دارد.
یک استراتژی جامع نیاز است تا از کاربردی بودن هر یک از ویدیوها مطمئن شد و محتوایی را ارائه داد که هر چه سریعتر به دست مصرف کنندگان برسد.
هر ویدیوی طراحی شده باید برای پاسخ به یک سؤال، افزایش آگاهی در مورد برند یا پشتیبانی از هر یک از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) مناسب باشد، بدین ترتیب می توان از آن برای سنجش میزان موفقیت برند استفاده کرد.

اگر بدانید محصولات یا خدمات چگونه توسط مصرف کنندگان تان جستجو می شوند، می توانید محتوایی مفید ایجاد کنید و نیازهای آنها را برآورده سازید.
شاخص های کلیدی عملکرد باید بخشی از استراتژی کاری شما باشند. این شاخص ها باید برای هر ویدیو نیز تعیین شوند تا از ارتباط آن با استراتژی ها و برآورده شدن هدف تان مطمئن شوید.

بازاریابی تجربی چیست ؟ – Spotlight 01

استراتژی شما همچنین باید محل های اصلی توزیع ویدیوها مانند لینکدین، اینستاگرام، تلویزیون، فیسبوک، یوتیوب و … را به تفصیل بیان کند. این کار به شما امکان می دهد تا قبل از طراحی ویدیوها، قالب (فرمت) و بهینه سازی آن ها را مشخص کنید.

استراتژی قوی + ویدیوی هدفمند = موفقیت.

4. شکل متغیر قیف فروش

الگوی جدیدی در حال ظهور است، قیف فروش امروزه بیشتر شبیه به یک فلایویل است. یعنی بیشتر به مانند یک دایره در حال چرخش است. دایره ای که مصرف کنندگان را ترغیب می کند تا در مشارکت باقی بمانند و با برندهای مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند.
در کنفرانس سالانه Hubspot که در اوایل سال جاری برگزار شده است، از رویکرد جدیدی در مورد قیف فروش موسوم به فلایویل پرده برداری شد. این رویکرد در مقایسه با دیگر موارد کاملا متفاوت است و به گونه ای طراحی شده که بر روی تجربیات مصرف کننده تمرکز کرده و از تجربیاتشان به عنوان محرک اصلی کسب وکار شما استفاده می کند.

توجه مستمر مصرف کنندگان قدیمی تر را باز می گرداند و این فرصت را به آنها می دهد تا به یک مصرف کننده همیشگی تبدیل شوند. این کار به جذب مصرف کننده موفق می انجامد.

چهار عنصر فلایویل عبارتند از :

جذب:

با ارائه محتوای مناسب به بازدیدکنندگان آموزش داده شود و هرگونه مانعی که می تواند مانع جمع آوری اطلاعات مورد نیاز مصرف کننده باشد باید حذف گردد.

تعامل:

با استفاده از تعاملی کاربردی، خریداران را با توجه به شرایط شان جذب کنید.

رضایت :

منابع را به گونه ای تغییر دهید تا موفقیت کسب و کار شما در واقع موفقیت مصرف کنندگانتان باشد.

مصرف کنندگان:

مصرف کنندگان در مرکز توجه قرار دارند، کسب وکارها بر حذف سد های موجود تمرکز می کنند تا به موفقیت مصرف کنندگان کمک کرده باشند و رشد خود و مصرف کننده را تضمین کنند.
وقتی تکنیک فلایویل را اجرا می کنید، دائماً به مصرف کنندگان قدیمی و جدید این امکان را می دهید تا جذب برند شما شوند، با آن تعامل داشته باشند و از آن راضی باشند.

5. موفقیت مشتری، چاشنی پنهان سال 2019 است

موفقیت مشتری، روشهایی را توصیف می کند که کسب وکار شما می تواند از طریق آنها به مصرف کننده در بهره‌مندی حداکثری از محصولات و خدمات کمک کند. الان دیگر فروش را نمی توان اینگونه تعریف کرد که یک کسب و کار محصولی را به فروش برساند و بعد از آن به سراغ فرد دیگری برود.
شما اکنون از ویدیو برای جذب و حفظ مصرف کنندگان جدید استفاده می کنید. در گام بعدی، باید این مشتریان را به مبلغین خود تبدیل کنید.
مصرف کنندگان دوست دارند درباره خدمات خوبی که دریافت کرده یا ارزش زیادی که از یک محصول کسب کرده اند، صحبت کنند. آنها همچنین دوست دارند خود را آموزش داده یا نحوه استفاده از یک محصول یا خدمت را بدانند.

ویدئو، روشی بسیار جالب برای پیشبرد این فعالیت ها است.
برخی از شرکت ها با طراحی فیلم های پشتیبانی، آموزشی و یا آموزش در مورد محصول برای پاسخ به مصرف کنندگانی قدم بر می دارند
شما می توانید از ویدیو استفاده و نقطه نظر مصرف کنندگان را بهبود بخشید، در نتیجه مشتریان جدید وارد کسب و کار شما می شوند.
هنگامی که برای این نوع محتوا برنامه ریزی می کنید و هدف تان برقراری ارتباطی ناگسستنی با مصرف کنندگان تان است، در نتیجه مبلغین جدیدی برای خود خواهید داشت.

 

ترجمه : آژانس کوشا

 

خروج از نسخه موبایل