نماد سایت آژانس تبلیغاتی کوشا | Koosha Advertising Agency

اهمیت لوگو در تبلیغات

اهمیت لوگو در تبلیغات

چرا لوگوها در تبلیغات مهم هستند؟

هنگام تبلیغات برای یک کسب‌وکار، برای اطمینان از اینکه یک برند یا نام تجاری از بالاترین پتانسیل خود استفاده می‌کند روش‌های مختلفی وجود دارد.

در این مطلب می‌خواهیم به بررسی اهمیت لوگو در تبلیغات بپردازیم.

استفاده از لوگوها یکی از انواع روش های تبلیغاتی است که بسیاری از کسب و کارها آن را نادیده می گیرند، گرچه استفاده از آن نتایج بسیارخوبی به ارمغان می‌آورد. سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات تجاری برای ارتقاء شناخت عمومی از طراحی لوگو استفاده می‌کنند.

همواره لوگو‌ها به عنوان بخش مهمی از بازاریابی و هویت یک برند مطرح بوده‌اند. لوگوهای تبلیغاتی از طریق نمایش بصری یک برند می‌توانند اصول و ارزش های اصلی یک برند را که منافع نمادین کسب و کار نامیده می شوند ارتقا و گسترش دهند.

به همین دلیل، لوگوها در ارائه یک نقطه‌ی اتصال بین شرکت و مشتریان نقش اساسی را  ایفا می‌کنند. از این نظر اهمیت لوگو در تبلیغات بسیار حیاتی است، بنابراین گرفتن حق کپی رایت (مالکیت حقوق معنوی) برای لوگوی تبلیغاتی بسیار مهم است. نمونه‌هایی از لوگو‌های تبلیغاتی را می‌توان در تمامی برندهای اصلی و مشهور مشاهده نمود؛ برند‌هایی مانند، مک دونالدز ، کوکاکولا  و اپل و …  همه با لوگوی برند خود شناخته شده‌اند. تبلیغات با استفاده از طراحی لوگوی تبلیغاتی برند شما، یک رویکرد عالی برای نمایش نام تجاری به روشی قدرتمند است.

دلیل اهمیت لوگو در تبلیغات

مطلب زیر اطلاعاتی در مورد اینکه چرا لوگوها برای تبلیغات مهم هستند و اینکه شما چگونه می‌توانید از لوگوی خود به طور مؤثرتری استفاده کنید در اختیارتان قرار می دهد.

چگونه یک بیلبورد تبلیغاتی بی‌نقص داشته باشیم؟

پنج دلیل اهمیت لوگو در تبلیغات تجاری 

1. لوگو، هویت سازمانی و اعتماد برای شرکت می سازد.

درج لوگوی برند و سایر لوگوهای مورد اعتماد در کمپین‌های تبلیغاتی شما می‌تواند به ساخت هویت سازمانی برندتان در نگاه مشتریان احتمالی و عموم مردم کمک کند. بسیاری از برندها مانند مک دونالدز هویت سازمانی کمپانی خود را با استفده از لوگوی خود ایجاد کرده‌اند و آن را از طریق تمام روش‌های تبلیغاتی خود به معرض نمایش می‌‌گذارند.

هرچه لوگوی برندتان بیشتر در فعالیت‌های تبلیغاتی شما نمایش داده شود، اعتماد به نفس و هویت بیشتری از مردم کسب خواهید کرد که به نوبه خود منجر به فروش بیشتر و در نتیجه سود و درآمد بیشتر خواهد شد.

لوگوهای کوچکتر (مانند نماد اعتماد الکترونیکی) که در وب سایت ها قرار می گیرند نیز مهم هستند زیرا به مشتریان نشان می دهند شما یک سایت محترم و قابل اطمینان برای استفاده هستید. بدون استفاده از این نوع لوگوها، ممکن است عموم مردم، کمی برای خرید از شما احتیاط کنند و این موضوع می تواند در حاشیه سود نهایی شما تأثیر گذار باشد.

2. لوگو باعث می‌شود نام تجاری شما بیشتر نمایش داده شود.

تبلیغات با استفاده از لوگو برای نمایش بیشتر برند شما در سطح ملی و بین المللی ضروری است. نمایش لوگو در همه‌ی رسانه‌های تبلیغاتی، این امکان را به شما می دهد تا برند خود را در معرض دید گستره‌ی وسیع‌تری از مخاطبان قرار دهید.این امر به‌نوبه‌ی‌خود به شما کمک می کند از طریق ساخت یک نام تجاری محترم به وسیله روش‌های تبلیغاتی متعدد و مکرر سود کنید.

3. لوگو شما را با مشتریانتان پیوند می‌دهد.

تبلیغات از طریق لوگو برای ایجاد ارتباط یکی از بهترین راه هایی است که از طریق آن می‌توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و از آنها پاسخ مثبت بگیرید. در سطح شخصی‌تر ارتباط با مشتری، وارد کردن لوگوی برند شما در تبلیغاتتان به مشتریان کمک می‌کند تا با محصولی که می خواهید بفروشید، ارتباط عمیق‌تری برقرار کنند.

به یاد داشته باشید که مشتریان شما باید بتوانند با کسب‌وکار شما ارتباط برقرار کنند، که این امر را لوگوی شما انجام داده و ارتباط بین کسب و کار و مشتری را برقرار می کند.

4. لوگو برنامه تبلیغات را بسیار ساده‌تر می‌کند

برنامه ریزی تبلیغات بر پایه‌ی‌ لوگو کار ساده‌تری نسبت به شرایط خلاف آن است. درست است که می توانید یک بیلبورد عالی با نوشته بسازید یا عکس تبلیغاتی ایجاد کنید اما باید به خاطر داشته باشید که همه افراد وقت ندارند که بایستند و تبلیغات شما را بخوانند. اینجاست که یک لوگو با طراحی حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند.

قراردادن لوگوی شرکت به تنهایی و یا به همراه متن یا تصویر مینیمال، به مخاطب هدفگذاری شده شما این فرصت را می دهد که به سرعت نگاه اجمالی بیندازد، برند را بشناسد و به راه خود ادامه دهد. در این حالت تصویر نام تجاری شما در ذهن آنها حک خواهد شد و بعداً آن را به خاطر خواهند آورد.

استفاده از لوگوهای تبلیغاتی به تنهایی یا ساخت تبلیغات بر اساس آن‌ها در رسانه ها، بسیار ساده‌تر است و به شما امکان می دهد تا در کل سال تبلیغاتی قدرتمند و در عین حال مرتبط انجام دهید.

سمپلینگ چیست ؟

5. لوگو، برنامه بازاریابی محتوا را آسان‌تر می‌کند.

بسته به شغلتان، تبلیغات شما به نوعی متن نیاز دارد تا به مشتریان بگویید چه چیزی می فروشید.با استفاده از لوگوی شرکت به عنوان پایه و اساس، ساخت تبلیغات شما با سهولت انجام می‌شود.ترکیب متن و لوگو برای ایجاد شهرت و ارتقاء آنچه که باید ارائه دهید، اهمیت بسیاری دارد.

هنگام ایجاد برنامه بازاریابی محتوایی با استفاده از لوگو، قبل از ارسال هرگونه تبلیغ اطمینان حاصل کنید که طرز نوشتن کلمات و دستور زبان کاملا صحیح باشند. کمترین اشتباه ممکن است تفاوت بزرگی در اعتماد ایجاد کند.

 

خروج از نسخه موبایل