نماد سایت آژانس تبلیغاتی کوشا | Koosha Advertising Agency

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی

 بازاریابی محتوا

آیا تابه‌حال جمله‌ی«محتوا پادشاه است» را شنیده ­اید؟ اگرچه پیش از این بازاریابی محتوایی [1] صرفاً بعنوان راهی برای تمایز از رقبا شناخته می­ شد، اما اکنون برای هر برند مدرنی به یک ضرورت مبدل شده است به صورتی که در تمامی کمپین­ های موفق بازاریابی، از بازاریابی محتوا استفاده می ­شود و می‌توان گفت، پشت هر برند بزرگ، محتوای مناسب و ارزشمندی قرار دارد که می ­تواند با مخاطبین شرکت ارتباط برقرار کند. با این حال هنوز ممکن است از اهمیت این موضوع بی‌خبر باشید.

برای درک بهتر اهمیت «کانتنت مارکتینگ» لیستی از مهم­ترین مزایایی که این مفهوم می­ تواند برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد ارائه خواهد شد :

یکی از مهم­ترین مزایایی که کانتنت مارکتینگ به همراه دارد، بهبود اعتبار و شهرت برند به کمک تولید محتوای مناسب است. امروزه در بازار شلوغ دیجیتال تلاش برای اعتمادسازی از مشتریان  اهمیت بالایی دارد، این اعتمادسازی می­ تواند در افزایش بعد مثبت شهرت برندتان به شما کمک کند.

خلق محتوای سفارشی­ سازی شده، راهی فوق­ العاده برای شناخت مشتریان بالقوه، همراه با نمایش حسن نیت از سوی شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

چرا لوگوها در تبلیغات مهم هستند؟

بازاریابی محتوایی مناسب به شما کمک می­ کند تا در اعتمادسازی از مشتریان خود موفق باشید. وقتی مصرف کنندگان محتوای شما را می ­خوانند، آشنایی با برند شما را آغاز می‌کنند. اگر این محتوا جذاب، آموزشی و باارزش باشد، مشتریان به مسائل اینچنینی درباره­ ی کسب و کار شما خواهند اندیشید.

هرچه برای مطالب ارائه شده ارزش بیشتری قائل شوید، اعتمادسازی مخاطبین هدف ساده­ تر خواهد بود.

علاوه بر این، وقتی مشتریان شما می ­بینند بطور مداوم در حال ارائه ­ی محتوای مناسب در پلتفرم­ های مختلف هستید، شما را بعنوان یک پیشرو در صنعت مربوطه خواهند شناخت. انتشار محتوا از طریق رسانه­ های مختلف و یا به اشتراک گذاری آن از سوی اینفلوئنسرها به شما کمک خواهد کرد اعتماد بیشتری در بازار بوجود آورید.

اگر واقعاً جویای تأثیر بازاریابی محتوایی هستید، تنها به آمارهای مربوط به نرخ تبدیل توجه کنید. در ادامه و در زمینه ­ی بهبود نرخ تبدیل وبسایت و اهمیت بازاریابی محتوا در این زمینه آمارهایی ارائه شده است:

بنابر مشاهدات فوق کانتنت مارکتینگ با کیفیت به بهبود نرخ تبدیل وبسایت کمک شایانی می­کند، چرا که به شما امکان می‌دهد ارتباط مناسبی با مشتریان بالقوه­ ی خود ایجاد کنید. بدین ترتیب نه تنها اعتمادسازی و تقویت روابط موجود ممکن می­ شود، بلکه با ارائه اطلاعات مناسب برای ایجاد تصمیم خرید از سوی دیگر خریداران، نرخ تبدیل خود را نیز بالا می­برید.

به منظور بهینه ­سازی محتوای ارائه شده و افزایش نرخ تبدیل، بایستی یک «فراخوان عمل(CTA)» مشخص و روشن را مورد استفاده قرار دهید. فراخوان عملی که استفاده کرده اید به خوانندگان شما می­گوید در مرحله ­ی بعدی بایست چه کاری انجام دهند و آنها را به مرحله­ ی بعدی فرآیند تبدیل هدایت می­کند.

این تبدیل می تواند به معنای خرید کردن، دریافت اطلاعات بیشتر، و یا تماس با تیم فروش شما باشد، بنابراین نیاز است مواردی که از کاربران می­ خواهید در آینده انجام دهند، در محتوای ارائه شده به خوبی منعکس شده باشد.

اهمیت بازاریابی محتوایی زمانی روشن­ تر می­شود که بتوانیم نقش آن را در ارتقای بهینه ­سازی موتور جستجو (SEO) کسب و کار شما به خوبی درک کنیم. SEO اهمیت بالایی در نمایش قابلیت‌های کسب و کار شما بصورت آنلاین خواهد داشت. با این حال و در راستای ارتقای SEO، بایستی محتوای بهینه ­ را خلق کنید.

طبق آنچه در Tech Clien آمده، تولید محتوا مؤثرترین تکنیک در SEO است. در حقیقت صفحات  سایت­ های تجاری که بصورت مستمر محتوای بلاگی تولید می کنند، بطور متوسط 434% بیشتر از سایت ­هایی که هیچگونه مطلبی ارائه نمی ­کنند، در موتورهای جستجو به نمایش درمی­ آیند. هرچه مطالب بیشتری در سایت خود داشته باشید، موتور جستجو صفحات بیشتری را در نتایج خود به کاربران نمایش می­ دهد.

اگرچه صفحات بیشتر الزاماً به معنای ترافیک بالاتر نیست، اما به برند شما این امکان را می ­دهد کلیدواژه­ های بیشتری را رتبه ­بندی کنید. بعنوان مثال، ایجاد وبلاگ­ هایی در زمینه ­ی موضوعات مختلفی که به مخاطب هدف شما مربوط می­ شود، به شما امکان خواهد داد کلیدواژه ­های بیشتر و مناسب­ تری را از آنچه کاربران هدف در موتورهای جستجو دنبال می­کنند به کار بگیرید.

سمپلینگ چیست ؟

ناگفته نماند هرچه مطالب ارائه شده در سایت شما بیشتر باشد، دلایل بیشتری برای اینکه بازدیدکنندگان به آن مراجعه کنند وجود خواهد داشت. بدین ترتیب زمان حضور در وبسایت افزایش می ­یابد و این مسئله بر بهینه­ سازی موتور جستجو تأثیرگذار خواهد بود. گوگل زمان صرف شده در سایت را یکی از نشانه­ هایی از این مسئله می ­داند که سایت شما از لحاظ محتوای ارائه شده ارزشمند است.

آیا می­خواهید بصورت مداوم محتوایی ارزشمند به مخاطبین و بازدیدکنندگان سایت خود ارائه دهید؟  در این راستا ما خدمات وبلاگ ­نویسی را بعنوان گزینه ­ای برای تقویت بازاریابی محتوا پیشنهاد می ­دهیم.

کسانی که از اهمیت بازاریابی محتوایی اطلاع ندارند، می­توانند به شیوه­ های مختلفی که این مفهوم به کسب و کار شما کمک می­ کند تا به بازدیدکنندگان جدید دسترسی پیدا کند، نگاهی بیاندازند. این مسئله برای کسب و کارهای کوچک که برای رشد برند و افزایش فروش متکی به ترافیک مداوم هستند اهمیت بالایی خواهد داشت. بازاریابی محتوایی نه تنها برای افزایش بازدیدکنندگان عالی است، بلکه بسیار مقرون به صرفه است.

بازاریابی محتوا در حدود 62% کمتر از تاکتیک­های بازاریابی سنتی هزینه دارد، اما در عین حال و طبق آمار DemandMetric می­تواند 3 برابر بیشتر مخاطب را جذب کند. مقرون به صرفه بودن بازاریابی محتوا، استفاده از این مفهوم را برای کسب و کارهای کوچکی که می‌خواهند بودجه ­ی خود را افزایش دهند ضروری جلوه می­دهد.

شایان ذکر است بازاریابی محتوا بسیار زمان ­بر است و همچنین مدت زمانی هم برای مشاهده­ ی نتیجه­ ی تلاش­های به عمل آمده نیاز خواهد بود. این مسئله بویژه در مورد SEO وجود دارد.

با این حال وقتی محتوای باکیفیت تولید کنید، پیشرفت زیادی به دست خواهید آورد. در حقیقت و طبق گزارش رسانه ­های اجتماعی، بیش از 81% بازاریابان دریافته ­اند با سرمایه­ گذاری حداقل 6 ساعت در هفته بر روی محتوای رسانه­ های اجتماعی خود، می­‌توانند افزایش ترافیک را تجربه کنند.

بازاریابی محتوایی نه تنها تاکتیکی مقرون به صرفه است، که بازگشت سرمایه‌ی مناسبی را نیز فراهم می­کند، به نحوی که کسب و کارهای کوچک نمی ­توانند از آن صرف نظر کنند.

اهمیت کانتنت مارکتینگ وقتی بازده سرمایه­ گذاری را در نظر می­گیرید روشن ­تر می­ شود. از آنجایی که خلق محتوا مسئله ­ای مقرون به صرفه و اثربخش است، کسب و کارهای کوچک با گذشت زمان می ­توانند شاهد منافع چشمگیر حاصل از این کار باشند. در حقیقت به ازای هر دلاری که در راه بازاریابی محتوا هزینه می ­شود، نتیجه ­ی حاصله 3 برابر مناسب­ تر از آگهی­ های تبلیغاتی در موتورهای جستجو خواهد بود.

نکته اصلی برای به حداکثر رساندن نرخ بازگشت سرمایه، خلق استراتژی بازاریابی محتوایی است که بازار هدف شما را کاملاً موردتوجه قرار دهد. خلق محتوای صرف نباید به هدف شما مبدل شود. اگر می­خواهید نتیجه ­ی مناسبی به دست آورید، بایستی در مباحثی همچون عناوین انتخاب‌شده، نوع محصولاتی که تولید می­ کنید و روش­ های تبلیغاتی‌تان به شیوه­ای استراتژیک عمل نمایید.

[1] Content marketing

 

خروج از نسخه موبایل