نماد سایت آژانس تبلیغاتی کوشا | Koosha Advertising Agency

نقش QR کد در شرایط فاصله گذاری اجتماعی

QR کد در شرایط فاصله گذاری اجتماعی

نقش QR کد در شرایط فاصله گذاری اجتماعی

چرا پاندمی کرونا جان تازه‌ای به استفاده از QR کد در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی بخشیده است؟

 

حالا بعد از قرنطینه‌ی سرتاسری، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات میزبانی (رستوران‌ها هتل‌ها و…) برای دادن اطمینان خاطر به مشتریان نگران از کدهای QR استفاده می‌کنند.

 

بااینکه تاریخ طراحی اولین کدهای QR به 1994 می‌رسد تا همین چند ماه پیش استفاده از آن مورد استقبال عمومی مصرف‌کنندگان (مخصوصاً مصرف‌کنندگان غربی) قرار نگرفته بود. در دنیای امروز که پروتکل‌های بهداشتی آداب اجتماعی جدیدی ایجاد کرده است اما ممکن است بالاخره از ظرفیت‌ کدهای QR به‌درستی استفاده شود.

بیشتر بخوانید :

برندها چطور استراتژی خود را برای بقا در پسا کرونا تنظیم می‌کنند

 

کدهای QR یا پاسخ-سریع (quick response) ابتدا در ژاپن توسعه پیدا کرد و بخشی از پروژه‌ی اتوماسیون صنعتی بود. برخی اما به QRها به چشم یک تکنولوژی قابل‌استفاده در زندگی روزمره می‌نگریستند و از آن برای استفاده‌ی عمومی مصرف‌کنندگان بهره‌برداری کردند.

اگرچه حس مصرف‌کنندگان نسبت به استفاده از QRها یکسان نبوده و در برخی نقاط مثل بریتانیا بهتر توانسته با خریداران ارتباط بگیرد.

حس مثبت استفاده از QR کد در شرایط فاصله گذاری اجتماعی

وقتی مصرف‌کنندگان به خاطر هراس از کرونا، در حال تلاش هستند که تا حد امکان از لمس کردن اشیاء و سطوح پرهیز کنند، کدهای QR که ارزان، در دسترس و بر روی تمام گوشی‌های هوشمند قابل‌استفاده هستند؛ می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

 

QRها در این شرایط می‌توانند اطلاعات کاربردی و مفیدی را از طریق اپلیکیشن‌ها در اختیار ما بگذارند: منوهای دیجیتالی در رستوران‌ها، اطلاعات نوبت‌دهی، موارد به‌کاررفته و جزئیات غذاها، اطلاعات آدرس و … . همه‌ی این خدمات شاید باعث شود مردم ارزش QRها را بیشتر درک کنند. البته علاوه بر موارد ذکرشده در استفاده از کمپین‌ها و فروش‌های ویژه هم QRها می‌توانند برای برندها مفید باشند. اگر شما هم در کسب‌وکارتان با مشکل رعایت پروتکل‌های بهداشتی درگیر هستید، QRها را در ذهن داشته باشید. شاید راه‌حلی پیش پای شما قرار دهد.

بیشتر بخوانید :

چطور در بحران بازاریابی موفق داشته باشیم

Marketingweek

خروج از نسخه موبایل