نماد سایت آژانس تبلیغاتی کوشا | Koosha Advertising Agency

پنج عمل مؤثر برای بازاریابی دیجیتال که نمیدانستید!

پنج عمل مؤثر برای بازاریابی دیجیتال در 2021

برای ادامه‌ی رشد به‌عنوان یک شرکت یا یک موسسه‌ی مالی اعتباری، حیاتی است که تلاش و جست‌وجو کنید تا راه‌های مؤثر جذب افراد جوان را بیابید و در این مسیر داشتن استراتژی دیجیتال و به‌روز بودن کارهایی که انجام می‌دهید بسیار اهمیت دارد. ترندهای جدیدی امسال در جریان‌اند اما مهم است که علاوه بر استفاده از ترندها کمپین جدیدی که طراحی می‌کند با مخاطب هدف متناسب باشد و توجه به برند (brand engagement) را افزایش دهد.

1. واقع‌گرا باشید

با ادامه‌ی افزایش محبوبیت بازاریابی اینفلوئنسری، رواج محتوای ویدیویی و محتوای قابل مشارکت (Interactive) اینکه در کسب و کار خود منبع موثقی باشید از همیشه اهمیت بیشتری پیدا کرده است. اگر می‌خواهید با مخاطبتان ارتباط بگیرید، باید صدایی باشید که می‌توانند به آن اعتماد کنند و این اعتماد از طریق ساختن محتوا یا ابزار مرتبطی به دست می‌آید که استفاده از آن آسان باشد. بر روی چیزی که برای مشتریان بالقوه‌ی شما مهم است تمرکز کنید و شبکه‌ی خود را با استفاده از کسانی که دنبال‌کننده‌های زیادی دارند گسترش دهید و تلاش کنید اعتمادشان را به برندتان جلب کنید.

2. تحقیق و بررسی

همه‌ی کمپین‌های برجسته با تحقیق و بررسی آغاز می‌شود. این مورد در مورد کمپین‌های فضای دیجیتال هم صدق می‌کند؛ چراکه تلاش می‌کنید تا کمپینتان در بهترین زمان و شکل ممکن به مخاطب هدف برسد. 3 سؤال اساسی که قبل از شروع شاخ و برگ دادن به یک کمپین باید از خودتان بپرسید این است:

• می‌خواهیم به چه چیزی برسیم؟ اگر یک موسسه‌ی مالی اعتباری هستید و می‌خواهید میزان وام‌های متوسط را افزایش دهید خوب است تمرکز خود را روی خریداران خودرو بگذارید اما اگر هدفتان افزایش سپرده است نه تعداد وام‌گیرندگان مخاطب هدفتان و نوع کمپینی که می‌خواهید اجرا کنید به‌کلی متفاوت خواهد بود.

• چه کسی را می‌خواهیم بازاریابی کنیم؟ اگر تنها 15% از سپرده‌گذاران شما از شما وام مسکن گرفته‌اند می‌توانید برای مجاب کردن 85% دیگر تلاش کنید اما اگر همین حالا 85% سپرده‌گذاران از این خدمت استفاده کرده‌اند باید به دنبال منبع بیرونی و جذب سپرده‌گذار جدید باشید.

• بهترین روش برای دسترسی به مخاطب هدف چیست؟ اگر سپرده‌گذاران شما اکثراً در یک ناحیه جغرافیایی محدود هستند، تبلیغات ناحیه‌ای گوگل می‌تواند گزینه مناسبی باشد تا به مخاطبان هدفتان دسترسی پیدا کنید. اینکه بدانید مخاطبانتان کجا هستند و با چه دیوایسی در چه پلتفرمی وقت می‌گذرانند می‌تواند کمک شایانی به شما بکند.

3. از کانال‌ها و پیام‌های مناسب استفاده کنید

تحقیق ابتدایی به شما کمک می‌کند تا بدانید کجا مخاطب هدفتان را پیدا کنید اما شما یک گلوله‌ی جادویی ندارید که با همان اقدام اول موفق شوید به تمام اهدافتان برسید، حتی در کمپین‌های دیجیتالی هم باید از چندین کانال مختلف استفاده کنید و بر روی آن کانال‌ها تکرار کنید. شاید بار اول مخاطب عجله داشته و کمپین شما را ندیده است. مثلاً از تبلیغات فیسوک، گوگل و بنرهای دیجیتال در وب‌سایت خود به‌طور هم‌زمان استفاده کنید. پیام شما باید به‌خوبی طراحی‌ شده باشد و برای مخاطب هدف نوشته شده باشد. داشتن بهترین محل تبلیغ در جهان هم نمی‌تواند یک پیام ضعیف را به‌جایی برساند.

4. طراحی‌تان را تازه نگهداری

کانال‌های دیجیتال می‌توانند شلوغ و پرسروصدا باشند پس با داشتن طراحی جدید و خاص برای تبلیغات خود، مطمئن شوید، این تبلیغات در چنین فضای پرازدحامی دیده می‌شوند. در این زمینه می‌توانید ترندها را دنبال کنید تا با اضافه کردن آن‌ها به کمپین‌هایتان از دیده شدن آن‌ها مطمئن باشید.

5. نتایج را تحلیل کنید

تحلیل نتایج کمپین‌های دیجیتال علاوه اینکه به شما می‌گوید استفاده دوباره از کانال‌های پیشین درست است یا باید کانال‌های جدید را امتحان کرد، می‌تواند درباره تعریف پیام و مخاطب هدف به شما کمک کند.

منبع: Cutimes

خروج از نسخه موبایل