نماد سایت آژانس تبلیغاتی کوشا | Koosha Advertising Agency

گوگل بعضی از تبلیغات کرونایی را حذف می کند

از اواخر سال 2019 که موج کرونا در کشورهای مختلف جهان شدت گرفت و به تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها انجامید، معضل پندمی کرونا دست‌مایه‌ی تهیه‌ی بسیاری از تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات بیلبوردی و تبلیغات آنلاین شد که گزارش مفصلی از این نوع تبلیغات را می‌توانید در مقاله‌ی سیزده نوع تبلیغات در دوران کرونا بخوانید. انواع مختلفی از این تبلیغات با هدف روحیه دادن و کمک کردن مردم طراحی شدند و برخی هم تنها تلاشی برای سرپا نگه‌داشتن کسب‌وکار در دوران رکود بودند اما در این میان تبلیغاتی هم هستند که ممکن است با دادن اطلاعات غلط یا ناقض به سلامت مردم لطمه وارد کنند یا موجب رخداد بحران‌های دیگری در مقیاس‌های کوچک و بزرگ شوند.

بیشتر بخوانید

در همین راستا جمعه‌ی گذشته گوگل برنامه‌اش را در مورد حذف کردن و ممنوع کردن برخی از تبلیغات اعلام کرد. تبلیغاتی که به نحوی حاوی یا مرتبط با تئوری‌های توطئه درباره ی ویروس کرونا هستند.

به گزارش CNBC گوگل حتی منتشرکنندگان چنین تبلیغاتی را منع خواهد کرد؛ به این ترتیب که اگر یک وب‌سایت میزان مشخصی از محتواهای مربوط به تئوری توطئه‌ی کرونا نشر دهد گوگل آن وب‌سایت را در لیست سیاه استفاده از پلتفرم تبلیغاتی‌اش قرار می‌دهد و آن سایت دیگر قادر به استفاده از تبلیغات گوگل نخواهد بود.

پیش از این هم گوگل تبلیغاتی که در آن ادعاهایی مخاطره‌آمیز مطرح می‌شد که با مسئله‌ی سلامت مردم در ارتباط بود را منع کرده بود؛ برای مثال کمپین‌های تبلیغات علیه واکسن زدن که مردم را برای انجام واکسیناسیون مردد و نگران می‌کرد. حالا اما گوگل این سیاست خود را گسترش داده است و تبلیغاتی که با مطالعات علمی یا اجماع دانشمندان در تضاد است را منع می‌کند.

تبلیغاتی که به‌تازگی در گوگل ممنوع شده حاوی ادعاهای تئوری توطئه هستند مثل اینکه واکسن احتمالی کرونا قرار است در راستای اصلاح ژنی بشر باشد و بسیاری را مقطوع‌النسل خواهد کرد یا اینکه ویروس کرونا یک سلاح بیولوژیک است و چین در آزمایشگاه‌هایش آن را ساخته است یا اینکه بیل گیتس در پس همه‌ی این ماجراهاست.
گوگل این سیاست جدید را از 18 آگوست (28 مرداد) عملی خواهد کرد و قابلیت آن را دارد که این نوع تبلیغات را از یک مقاله‌ی خاص یا از کل یک سایت حذف کند.

بیشتر بخوانید

خروج از نسخه موبایل