نماد سایت آژانس تبلیغاتی کوشا | Koosha Advertising Agency

یازده نمونه از عجیب ترین تبلیغ‌های گوشی هوشمند

یازده نمونه از عجیب ترین تبلیغ‌های گوشی هوشمند

از اوایل دهه گذشته تا اواسط آن (2010-2015)  بازاریابی گوشی‌های هوشمند یا همان smartphone  خیلی تعریفی نبوده است. بسیاری از کمپانی‌ها و برندها نمی‌دانستند چطور پیش چشم مشتریانشان حاضر شوند و به ترفندهای بد و داستان‌پردازی‌های بدتر در تبلیغاتشان متوسل شدند. در این مقاله به عجیب‌ترین تبلیغات مربوط به گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم، تبلیغاتی که همچنان در فضای آنلاین قابل‌دسترسی هستند.

تبلیغ گوشی  N1 شرکت oppo، ابزاری در دست مزاحم

اولین مثال از این تبلیغ‌های عجیب و غریب تبلیغ شرکت Oppo است. جدا از اینکه داستان چقدر رمانتیک و بامزه تمام می‌شود، در این تبلیغ مردی از این گوشی برای عکس انداختن مخفیانه و بدون اطلاع از یک دختر استفاده می‌کند و دختر هم بعد از اینکه مرد آن عکس‌ها را به او نشان می‌دهد نه‌تنها ناراحت نمی‌شود بلکه خوشحال هم هست.

تبلیغ دیگری از Oppo  گوشی color OS، پروژه‌ی دبیرستان

 

تبلیغ‌های گوشی‌های موبایل تمام سعی خود را کرده‌اند که محصول خود را تا جایی که ممکن است جالب و جذاب نشان دهند. این تبلیغ اما با دادن وجهه‌ی انسانی به گوشی color OS  پا را از همه‌ی آن‌ها فراتر گذاشته است. اشکال اول شدت اغراقی که در این تبلیغ مشاهده می‌شود. در اولی گوشی موبایل به‌عنوان همراهی تصور شده است که زن را از آزار خیابانی حفظ می‌کند و در تبلیغ دوم گوشی یک منشی انگاشته می‌شود که «همیشه و همه‌جا» در خدمت رئیس است. این تبلیغ از تمام جهات دیگر هم تعریفی ندارد، از تصویربرداری گرفته تا سناریو و بازیگری و حتی موزیک. به همین دلیل به‌سرعت هم پس از انتشار حذف شد.

3. تبلیغ برند LG گوشی با دو صفحه‌نمایش، سوء استفاده از قابلیت

 

در این تبلیغ عجیب و زننده که در صفحه‌ی تیک‌تاک بخش لهستان این شرکت گذاشته شد و به‌سرعت حذف شد، پیرمردی چشم‌چران بدون اطلاع دادن از عابری عکس می‌گیرد و وقتی زن متوجه می‌شود و گوشی را از دست پیرمرد می‌قاپد تنها چند عکس سلفی می‌بیند و با عذرخواهی از پیرمرد دور می‌شود. پیرمرد اما از قابلیت تصویربرداری هم‌زمان استفاده کرده و هم از خود و هم از آن عابر عکس گرفته است.

تبلیغ دیگر از LG  گوشی G Flex، گوشی سازگار با دست

 

در سال 2014 ال‌جی قصد داشت همه را متقاعد کند که مدل انحنایی که این سری گوشی‌ها دارند طبیعی‌تر و مناسب دست‌تر از نوعی است که در گوشی شرکت رقیب یعنی سامسونگ Galagxy Round  وجود داشت. روشی که برای بیان این موضوع انتخاب کرد اما می‌شود گفت بدترین حالت ممکن بود. در دست شخصی یک دهان کوچک و یک گوش قرار داد (کنایه از مناسب دست بودن گوشی) دهانی که همراه با ریش است و کاراکتر در تبلیغ به آن غذا می‌دهد. بخش آخر تبلیغ هم برگ درخشان دیگری است که به خاطر رعایت مسائل عرفی و اخلاقی حذف شده است.

تبلیغ برند HTC، پادشاه رپ

اچ‌تی‌سی هم سهم خوبی در تولید تبلیغات بد دارد. متن ضعیف آهنگ رپ، شعار تاج را نگهدار و تمسخر کمپانی‌های رقیب در این تبلیغ به‌اندازه‌ی کافی به ما بهانه می‌دهد که این تبلیغ را یک تبلیغ عجیب بدانیم اما اچ تی سی با اضافه کردن یک صدای رباتی و صحنه‌ی ورزش کردن دو نفر یکی با لباس آیفون و دیگری با لباس اچ تی سی  کار ما را آسان‌تر هم کرده است.

تبلیغ دیگری از HTC، بازی با حروف

بخش اول این تبلیغ خوب و منطقی به نظر می‌رسد. در این بخش از بازیگر نقش مرد آهنی (iron man)، رابرت داونی جونیور که یک چهره‌ی تکنولوژیک است استفاده شده است تا  راهکاری برای حل یک مشکل ارائه دهد اما با اضافه شدن ساحل هاوایی، کوتوله‌های سبز کوچکی که دارند یک ماشین را می‌شویند و منجنیق پرتاب سینی چای؛ انگار تبلیغ هدف خودش را گم کرده است. در هر کدام از این بخش‌ها هدف فقط تکرار سه واژه باحرف آغاز T، H و C است، مثل منجنیق چای داغ (Hot Tea Catapult).

تبلیغ xiaomi mi 9 SE ، در دستان خیانت‌کار

 

در این تبلیغ مردی که همسرش در کنار او خواب است قصد دارد تا در چت گوشی به همسر خود خیانت کند اما وقتی دستش را برای بهتر گرفتن گوشی از زیر سر همسر برمی‌دارد [دلیل این کار هم مشخص نیست] زن بیدار شده و مچ شوهرش را می‌گیرد. این تبلیغ هم به‌محض انتشار در توییتر شیائومی حذف شد.

تبلیغ برند Lenovo  گوشی P90، خرس گریزلی

 

مشخص نیست چرا باید در این سری تبلیغات همراه با خرسی که شخصیت انسانی به او داده شده همراه باشیم، در طول پیشرفت شغلی و جسله‌هاش و… . یعنی خریداران لنوو خودشان را خرسی خسته و سرگردان می‌بینند که به یک گوشی جدید نیاز دارند؟

تبلیغ HTC  گوشی m9، تبلیغ دارویی

در این تبلیغ با دست انداختن نوعی بیماری روانی گوشی اچ‌تی‌سی به عنوان نوعی دارو برای درمان آن پیشنهاد شده است.

نمونه‌های بالا را می‌توان از عجیب‌ترین و بدترین نمونه‌های تبلیغات گوشی‌های هوشمند به شمار آورد، جای خوشحالی است که هرچه به 2020 نزدیک تر می‌شوریم نمونه‌های کمتری از این دست تبلیغات مشاهده می‌کنیم. این مسئله نشان‌ می‌دهد که بازاریابی گوشی‌های هوشنمد و استراتژی‌های تبلیغاتی این حوزه بالغ تر پخته تر از گذشته شده‌اند.

خروج از نسخه موبایل