نماد سایت آژانس تبلیغاتی کوشا | Koosha Advertising Agency

5 روش تبلیغات آنلاین 

5 روش تبلیغات آنلاین

5 روش تبلیغات آنلاین 

تبلیغات آنلاین در وب سایت ها در انواع مختلفی نمایش داده می شود. هر نوع از این تبلیغات ویژگی های خاص خود را دارد، به گونه ای متمایز درج می شود و هدف خاصی دارد.موارد زیر برخی از رایج ترین انواع تبلیغات آنلاین هستند:

 

1. تبلیغات بنری

این مورد احتمالاً رایج ترین و شناخته شده ترین نوع تبلیغات آنلاین است. بنرها اولین تبلیغات آنلاینی بودند که در اینترنت ظاهر شدند. این نوع تبلیغ شامل کادری است که در یک مکان استراتژیک وب سایت قرار داده شده، اندازه و شکل متمایزی دارد و برای نمایش تبلیغات شرکت های دیگر یا وب سایت های دیگر مفید هستند.

برندهای تجاری نه تنها می توانند از نوع خاصی بنر استفاده کنند بلکه می توانند اشکال دیگری را نیز به نمایش بگذارند. ما این نوع بنر دوتایی را در اینجا مورد تاکید قرار می دهیم.  این نوع بنر می تواند برای وب سایت های دارای حجم محتوای قابل توجه در قسمت مرکزی، بسیار جالب باشد به گونه ای که در این نوع تبلیغ ترجیح می دهند آن محتوای مرکزی را با تبلیغات شلوغ نکنند.

منحصر بفردی این تبلیغ از این واقعیت ناشی می شود که این نوع بنر هنگام اسکرول کردن حرکت می کند، در نتیجه در حین بازدید از وب سایت در همه حال همراه فردیست که شاهد وب سایت است. ویژگی آن از این واقعیت ناشی می شود که نوعی بنر است که هنگام پیمایش حرکت می کند، بنابراین همیشه در حالی که مشتری به وب سایت مراجعه می کند وجود دارد.

 

7 نمونه از بهترین شعارهای تبلیغاتی

2. بازاریابی ایمیلی

این مورد به شکلی از تبلیغات اطلاق می شود که کاربر راحت تر می تواند از آن صرف نظر نماید. در تبلیغات آنلاین تبلیغات ارسال شده به ایمیل ممکن است در صندوق پستی هرزنامه ناپدید شوند، گم شوند یا ممکن است خود کاربر تصمیم بگیرد حتی بدون باز کردن پیام ، آن را حذف کند.

این امر بسیاری از شرکت ها را وادار کرده که روش خود را اصلاح کرده،ارسال تبلیغات را متوقف نموده و تبلیغات خود در در قالب پیام های روزانه و دوستانه ای مستتر نمایند که کاربر نمی خواهد آن را حذف کند.

نمونه ای کلاسیک از تبلیغات آنلاین از طریق بازاریابی ایمیلی موردیست که معمولاً آمازون انجام می دهد.

آنها همواره از روز جمعه سیاه برای عرضه محصولات جدید خود به بازار بهره می گیرند، امری که باعث می شود مشتریان بطور خودکار این روز را جهت استفاده از این برند تشخیص دهند و به این ترتیب پیشاپیش سطح توجه و علاقه آنها بالاتر می رود.

اما از طرف دیگر، آنها از همان پیام برای عرضه محصولات جدید خود به بازار از موردی که با عنوان تبلیغات هدفمند شناخته می شود نیز بهره می گیرند. آنها از پیشنهادهای ارائه شده، دست به گزینش محصولاتی می زنند که ممکن است مورد علاقه خریدار باشد. این امر با پیگیری مشتری از طریق توجه به کالاهایی که قبلاً خریداری کرده است و کالاهایی که مصرف کننده به آنها علاقه نشان داده است، انجام می شود. ثابت شده که این روش یکی از موثرترین راههای جذب مصرف کننده است.

طراحی یکی دیگر از قابلیت های ایمیل است. استفاده از رنگ های توجه برانگیز و طراحی برجسته نسبت به ایمیل های دیگر راهی برای موفقیت سریع و جلب توجه است، یعنی همان هدف اصلی بازاریابی ایمیلی. این طراحی باید در میان تعداد زیاد ایمیل هایی که مشتریان دریافت می کنند، برجسته کند.

 

3. تبلیغات وبلاگی

هر چند تبلیغات وبلاگ راهگشا به نظر نمی رسد، اما همچنان به عنوان موردی اساسی در تبلیغات آنلاین مطرح است. این تبلیغ یکی از انواع تبلیغات غیر مستقیم آنلاینی است. در واقع بیشتر تبلیغات وبلاگی با استفاده از تکنیک داستان پردازی انجام می شود، یعنی روش مستتر کردن تبلیغ در دل یک تجربه و غیره.

تبلیغات از طریق یک محتوای حمایت شده (اسپانسر شده) روشی دیگر محسوب می شود، چراکه بسیاری از وبلاگ نویسان تصمیم به تبلیغ محصولاتی می گیرند که شرکت ها برای تبلیغ به آنها پیشنهاد می دهند.

روش تبلیغی که به طور فزاینده ای بهتر کار می کند، روش داستان پردازی وبلاگ ها است. این فضاهای دیجیتالی به محبوب ترین بازار تبدیل شده اند به همین دلیل جای تعجب ندارد که برند ها و شخصیت های محبوب از پتانسیل خود برای انتقال پیام های خود یا تبلیغ محصولات خود استفاده کنند.

در میان وبلاگها روش تبلیغات متفاوت است. برخی وبلاگها از پتانسیل عناصری دیگر مانند اینفوگرافی و ویدیوها جهت انتقال پیام استفاده می کنند.

رپورتاژ آگهی در وب سایت  ها برای شما گزینه خوبی است، محلی که شما در آن علاوه بر ساخت لینک، برند خود را نیز تبلیغ خواهید کرد. دلیل این امر آن است که مقالات حمایت شده در مورد شرکت شما و خدماتی که انجام می دهید صحبت می کنند، همان مطلبی که کاملاً مناسب کاربرانی است که می خواهند بدانند شما چه کاری انجام می دهید.

7 گام اصلی برای طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی – Spotlight 03

4. تبلیغات موبایلی

تعداد فزاینده ای از شرکت ها دارند این تصمیم را می گیرند که تبلیغات خود را با رسانه ای انجام دهند که بیشترین سرعت  رشد را دارد.

در حال حاضر بیشتر تبلیغات در تلفن همراه، تنظیمات تبلیغاتی ساده دارند ، اما این تبلیغات بیش از پیش در حال بدل شدن به تبلیغاتی هستند که برای نمایش در صفحه مانیتورهای کوچکتر طراحی شده اند

تبلیغات موبایلی شامل تبلیغات دریافت شده در قالب پیام کوتاه  هم می شوند .

بسیاری از برند ها برای عرضه محصولات جدید خود به بازار در تبلیغات آنلاین خود از بازاریابی پیامکی استفاده می کنند. این پیام ها، پیام هایی متنی است که برندها برای مشتریان خود ارسال می کنند تا در مورد محصولات یا برنامه های جدیدی که تازه عرضه کرده اند، اطلاع یابند.

دریافت پیام با لینک یک روش معمول برای مشتریان بازاریابی موبایلی است که از پتانسیل رشد تلفنهای هوشمند، برای ترکیب کردن پیام متنی و اتصالات آنلاینی بهره می برد.

روش های دیگری نیز از جمله تبلیغات در اپلیکیشن های مختلف و همچنین تبلیغاتی کلیکی در موبایل از جمله تبلیغات موبایلی محسوب می شوند
 

 

5. تبلیغات در شبکه های اجتماعی

با افزایش تعداد شبکه های اجتماعی و کاربران آنها، شرکت های بیشتری تصمیم می گیرند تبلیغات خود را درفضای مجازی  در معرض توجهات قرار دهند.

اکثر شبکه های اجتماعی این امکان را در اختیار قرار می دهند تا خود شرکت ها یا کاربران شخصی پیام ها یا محتواهایی که در  آن بارگذاری می نمایند را تبلیغ کنند. بدین شکل امکان تبلیغ پستی در فیس بوک ، توییت در توییتر یا عکس در اینستاگرام وجود دارد.

 

ترجمه : آژانس کوشا

منبع : antevenio

خروج از نسخه موبایل