پنج تریک استراتژی بازاریابی دیجیتال

در این صفحه میخوانید:

پنج تریک استراتژی بازاریابی دیجیتال که باید همین حالا اضافه کنید

نیمه‌ی سال را تقریباً گذرانده‌ایم و در حال نزدیک شدن به سال جدید هستیم. شما هم اگر کسب‌وکار کوچکی دارید مثلاً یک شرکت حقوقی کوچک یا نظیر آن باید اهداف بزرگی برای سال آینده در ذهن پرورانیده باشید. مشاغل خدماتی در سال‌های اخیر بازارشان داغ‌تر شده است و رقبای بیشتری در این عرصه ظهور کرده‌اند؛ پس اهمیت داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال شفاف و صحیح که به شما کمک کند به لیدها و مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید و جای پای برندتان را محکم کنید، از هر زمان دیگری بیشتر احساس می‌شود. شاید همین حالا هم بازاریابی دیجیتالی را امتحان کرده باشید. اگر باوجوداین هنوز از نتیجه راضی نیستید در ادامه 5 مورد به شما معرفی می‌کنیم تا با اضافه کردن آن‌ها به استراتژی‌تان، تأثیر و شتاب بازاریابی دیجیتالی را چند برابر کنید:

1. استراتژی بازاریابی محتوایی خود را توسعه دهید

عبارت «محتوا فرمانرواست» معمولاً در جمع بازاریاب‌ها بسیار شنیده می‌شود و آن‌طور که برمی‌آید همچنان صادق است. تولید محتوای باکیفیت به‌طور مرتب به برند شما کمک می‌کند در شاخه‌های مختلفی رشد کند. اول می‌توانید کلیدواژه‌هایی که مشتریان بالقوه در حال جست‌وجوی آن هستند را هدف قرار دهید، در مرحله بعد محتوای قابل‌اعتماد شما به تقویت شهرت برند شما کمک می‌کند و در آخر داشتن محتوای قابل اشتراک، می‌تواند برای حضور شما در شبکه‌های اجتماعی نقش بزرگی ایفا کند. بر روی عنوان‌های جذاب و بحث‌برانگیز تکیه کنید و اگر کسب‌وکار شما زبان پر اصطلاح و دشوار خاص خود را از آوردن آن اصطلاحات خودداری کنید و تا جای امکان به زبان روزمره و ساده بنویسید.

بیشتر بخوانید : 

پنج استراتژی بازاریابی دیجیتال که آگاهی از برند را دگرگون می‌کند

 

2. حضور در شبکه‌های اجتماعی را پررنگ کنید

مخاطب هدف شما از هر جنسیت، سن و وضعیت اجتماعی-اقتصادی، به‌احتمال‌زیاد در چند پلتفرم از شبکه‌های اجتماعی فعال است. وقت خود را زیرکانه برای پیدا کردن پلتفرمی که مخاطب هدفتان در آن است، اختصاص دهید. سپس بر همان پلتفرم‌ها تمرکز کنید، به‌جای صرف وقت و انرژی در چندین و چند پلتفرم مختلف.

3. مطمئن شوید به فکر کاربران موبایلی هستید

به گزارش CNBC، تخمین زده می‌شود که تا سال 2025 سه‌چهارم کاربران اینترنت تنها از طریق گوشی‌های هوشمند به اینترنت دسترسی داشته باشند. کسب‌وکارهایی که وب‌سایت آن‌ها برای دیوایس‌های موبایلی مناسب‌سازی نشده است، در خطر از دست دادن مشتری هستند. سایت شما باید برای کاربران موبایل به‌راحتی قابل جست‌وجو باشید و بتواند از طریق آن به‌راحتی با شما ارتباط برقرار کنند.

4. محتوای مشروط (Gated content) ایجاد کنید

محتوای مشروط یا ثبت‌نامی-آزاد به محتوایی می‌گوییم که در صورت پر کردن فرم اطلاعات و نشانی ایمیل یا عضویت در خبرنامه‌ی وب‌سایت برای کاربران قابل‌استفاده است. این روش بسیار مؤثر است چراکه وقتی کسی برای خواندن یک مقاله‌ی خاص شما ثبت‌نام می‌کند، شما دقیقاً می‌توانید حدس بزنید در چه زمینه به مشکل خورده یا به چه چیزی نیاز دارد و در گام بعد با فرستادن یک ایمیل مناسب قادر خواهید بود یک مشتری جدید ایجاد کنید.

5. تداوم ارتباط ایمیلی

با فرستادن اخبار یا اطلاعات ارزشمند به مشتریان بالقوه هم خود را در ذهن آن‌ها فعال نگهدارید و نگذارید فراموش شوید، در صورت نیاز اولین برندی باشید که به ذهنشان خطور می‌کند. بازاریابی دیجیتالی کلید رشد مشاغل خدماتی در سال 2020 است و اگر آن را به‌درستی انجام دهید، سال 2021 یک سال فوق‌العاده برای شما خواهد بود.

منبع:

اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.