6 دلیل مهم استفاده از پادکست در کسب و کار
طی سالهای اخیر ساخت پادکست محبوبیت فراوانی بدست آورده است. پادکست مجموعه ای از فایلهای صوتی دیجیتال است که میتوان آنرا از اینترنت دانلود (بارگیری) نمود. کاربر می تواند با پرداخت حق اشتراک پادکست، به محض آنکه در اینترنت بارگذاری (آپلود) شد، فایل دیجیتالش را دریافت نماید.
امروزه کسب و کارها به منظور تقویت آینده کاری خود به طور فزاینده ای از پادکست ها استفاده می کنند چرا که پادکست ابزار بازاریابی قدرتمندی محسوب می شود. پادکست ها به رادیو های جدید روی دستگاه های تلفن همراه تبدیل شده اند. در حقیقت افزایش استفاده از تلفن های همراه منجر به رشد انفجاری تولید پادکست شده است. بیایید ببینیم چگونه استفاده از پادکست در کسب و کار می تواند به شما سود برساند.
مزایای استفاده از پادکست در کسب و کار
پادکست جایگزینی برای ویدیو است
هیچ شکی در این نیست که بازاریابی ویدیویی برای کسب و کارها بسیار مهم است، با این وصف همه با فیلمبرداری راحت نیستند. لذا در این موارد استفاده از ویدیو می تواند برای اعتبار شما و شغل شما مضر باشد.
محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در اینستاگرام
علاوه بر این برخی کسب و کارهای کوچک ممکن است فاقد تجهیزات مناسب فیلمبرداری برای ساخت ویدیوهایی عالی باشند. تجهیزات مناسب فیلمبرداری از این نظر دارای اهمیت است که در ویدیو ها متغیرهای متعددی شامل نور ، صدا ، پس زمینه و غیره وجود دارد که عدم رسیدگی دقیق به هر کدام از این موارد با تجهیزات مناسب می تواند نتیجه نامطلبوبی در ویدیوی ضبط شده به دنبال داشته باشد. در این وضعیت تولید پادکست گزینه خوبی به شمار می آید.
ایجاد ترافیک بالا
استفاده از پادکست ها می تواند به شما کمک کند به مخاطبان جدیدی برای تجارت خود دست یابید. پادکست ها می توانند کمک کنند با طیف گسترده ای از مخاطبان آشنایی پیدا کنید. شنوندگان معمولاً حق اشتراک برنامه های سریالی را می پردازند و مرتب به آن گوش می دهند. تا زمانی که سریال صوتی ادامه یابد، به احتمال زیاد مخاطبان شما همچنان به آن گوش می دهند.
علاوه بر این، مخاطبان شما ممکن است پادکست ها را به دیگرانی که ممکن است به آنها علاقه مند باشند، توصیه می کنند. بنابراین آنها دسترسی شما به مخاطبان جدید را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند. این امر می تواند به سرعت منجر به تولید ترافیک بالا شود.
در ایجاد روابط بهتر با مخاطب کمک می کند
هر چند پادکست رسانه ای یک طرفه است، با این وجود در ایجاد روابط موثر با شنوندگان کمک می کند. پادکست این احساس را القا می کند که انگار شنوندگان، فردی را که در پادکست صحبت می کند، می شناسند. مردم به این علت پادکست ها را گوش می دهند که چیزی مشترک با گوینده و برندی که سخنران آنرا نمایندگی می کند، دارند.
بازاریابی تجربی چیست ؟ – Spotlight 01
چنین رابطه خوبی به ایجاد اعتماد کمک می کند و این امر شنوندگان را به ارتباط گیری با برند تشویق می کند. این اعتماد و ارتباط باعث تغییر چهره شما در نظر مخاطب از یک غریبه به یک دوست (improved conversion) می شود. احتمال اینکه مردم چیزی را از یک دوست بخرند بیشتر از احتمال خرید آنها از یک غریبه است.
ساخت پادکست آسان است
ایجاد پادکست شامل مراحل زیادی نمی شود. هزینه تجهیزات مورد نیاز آن مناسب و همچنین به راحتی قابل دسترسی است. برای استفاده از پادکست در کسب و کار به یک میکروفون و هدفون با کیفیت نیاز دارید. نرم افزار ویرایش برای ساخت پادکست، رایگان و کار با آن بسیار ساده است. برای بارگذاری (آپلود) فایل ها در وب سایت خود ، وجود یک اتصال WiFi خوب مهم است. همچنین ممکن است لازم شود پادکست را از طریق ایمیل به مخاطبان خود ارسال کنید.
می توانید پس از ایجاد پادکست به منظور افزایش در معرض توجه قرار گرفتن آن و رسیدن آن به دست مخاطبان بیشتر، شروع به تبلیغ آن کنید. برای این کار باید پادکست ها را در انواع مختلف کانال های توزیع در دسترس قرار دهید.
پادکست ها بسیار جذاب هستند
ما با اطلاعات بیش از حد، غریبه نیستیم. در حالی که اینترنت از مقدار بسیار زیاد مطالب نوشتاری پر شده، اطلاعات صوتی که سعی در جذب مشتری دارند می تواند آن تنوعی باشد که این یکنواختی را می شکند. بعلاوه پادکست فضای کافی در اختیار گوینده قرار می دهد تا پیام را به روشی و به شیو ای کاملاً تعاملی منتقل کند؛ شیوه ای که محتوای نوشتاری ممکن است اساسا قادر به آن نباشد.
در نظرسنجی انجام شده بر روی 300000 شنونده پادکست مشخص شد که 63 درصد از پاسخ دهندگان آنچه را که عرضه کننده تبلیغ کرده بود، خریداری کرده بودند. این نشان می دهد که پادکست ها می توانند برای جذب مخاطب و تأثیر مثبت بر تصمیمات خرید آنها مورد استفاده قرار گیرند.
مهارتهای سخنرانی عمومی را بهبود می بخشد
ارائه منظم پادکست می تواند به شما در ایجاد اعتماد به نفس هنگام صحبت کردن در جمع کمک کند. در نتیجه هنگام شرکت در سخنرانی های عمومی با مشکلی روبرو نخواهید شد. در این فرآیند به تدریج صحبت کردن شما به شکلی طبیعی و آسان صورت خواهد گرفت. علاوه بر این، فرصت های فراوانی برای سخنرانی عمومی خواهید داشت که در این سخنرانی ها می توانید تجارت خود را ارتقا دهید.
اکثر کسب و کارها قبلاً افزودن پادکست ها به استراتژی های بازاریابی خود را شروع کرده اند. اکنون زمان آن رسیده که پادکست را برای رشد شرکت خود در دستور کار قرار دهید.
منبع : smallbiztrends
ترجمه : آژانس تبلیغاتی کوشا