بک لینک یا تولید محتوا کدام یک مهم است؟
شاید شما هم در حوزهی بازاریابی محتوایی و تولید محتوا با خود فکر کرده باشید که باید تمرکز خود را بیشتر روی کدام یک بگذارید؟ ساختن بک لینک یا تولید محتوا؟ در این مقاله به شما کمک میکنیم تا به پاسخ این پرسش دست پیدا کنید.این سؤال بارها و بارها از متخصصان SEO پرسیده میشود که اگر مجبور باشید بین ساختن بک لینک یا تولید محتوا یکی را انتخاب کنید، انتخابتان کدام است.
انتخاب بین بک لینک یا تولید محتوا
باید گفت که پاسخ این سؤال بسیار آسان است.محتوا را انتخاب کنید. اگر مجبور بودید، به دلایل مالی یا زمانی، بین ساختن محتوا و ایجاد بک لینک یکی را انتخاب کنید، محتوا انتخاب درستتری خواهد بود. به خاطر 4 دلیل زیر:
1.محتوا برای کاربران شماست.
ساختن بک لینک فقط بهمنظور مناسبسازی برای مرورگرهای جستوجوست و خدمتی به کاربران شما ارائه نمیدهد.محتوا برای جلبتوجه کاربران است تا محصولات شما را بخرند، فرم دنبال کردن اخبار و محصولات را پر کنند و غیره.بدون داشتن محتوا دلیلی وجود ندارد تا سایتی به شما ارجاع (بک لینک) دهد.تنها زمانی که ممکن است بک لینک از تولید محتوا مهمتر باشد آن است که شما اولین و تنها شخص یا شرکتی باشید که نوعی خدمات یا محصول را ارائه میدهید.
البته در این شرایط هم تأثیر رسانههای بزرگ یا روزنامهها خیلی بیشتر است تا بک لینکهای دستی. لازم به ذکر است که بک لینکهایی که به صفحه دستهبندی محصولات و محصولات ارجاع میدهند لینکهای طبیعی (natural) نیستند و بهطورمعمول رخ نمیدهند مگر اینکه شما شرکت تولیدکنندهی آن باشید؛ حتی در این شرایط هم سایتهای خبری معمولاً به صفحهی اصلی شرکتها ارجاع میدهند تا صفحهی دستهبندی محصول.
بیشتر بخوانید :
2.محتوا چیزی است که به خاطرش به شما لینک میدهند.
دلیل دوم من برای اینکه محتوا از بک لینک اهمیت بیشتری دارد این است که افراد به خاطر محتوایتان بهطور طبیعی ممکن است به سایت شما بک لینک بزنند. با ایجاد یک مقالهی آگاهیبخش، به اشتراکگذاری داده و یا ساختن یک تست یا بازی جالب برای افراد دلیلی ایجاد میکنید تا به شما بک لینک بدهند. محتواست که برای شما بک لینکهای طبیعی به همراه دارد و کمک میکند همهچیز طبیعی به نظر برسد.
3.محتوا عنوان صفحات را تعیین میکند
بک لینکها همیشه بیانگر این نیستند که چه چیزی در این صفحه قرار دارد شاید اشارهای داشته باشند چون مجبورند ازلحاظ واژگان کلیدی غنی باشند؛ اما محتوا عنوان یک صفحه را با استفاده از تگ عنوان، زیرعنوان و لینکهای داخلی تعیین میکند. در هر صورت شما باید آمیزهای یا مخلوطی از انواع بک لینکها داشته باشید:
• بک لینک با واژگان کلیدی بالا، لینکهای کوتاه شده و ارجاع بدون لینک (Citations)
• لینکهای دنبالگر (do follow)، غیر دنبالگر، اسپانسرشده، UGC و غیره
• از اخبار و رسانهها، بلاگرها، کامنتها و دیگر منابع
• در صنعت خودتان (بک لینک های خاص در حوزهی تخصصی)
• سایتهای بک لینک گیری و منابع محلی
توجه داشته باشید که تمام موارد بالا بهطور طبیعی هم امکانپذیر هستند و تأکید نمیکنم که روی یکی از آنها تمرکز کنید اما اگر بک لینکهایی که به سایت شما داده میشود طبیعی به نظر نمیرسند میتوانید در هر یک از این چهار بخش وارد شده و توازن را برقرار کنید.
4.محتوا به ساختار سایت کمک میکند
دلیل آخر من برای ارجحیت محتوا به بک لینک این است که در ساختن سایت و دادن بک لینکهای داخلی به شما میکند و این مسئله تنها برای بالا بردن رنک سایت و سئو نیست؛ با دادن لینکهای داخلی مخاطبان را به منابع دیگر و امکان خرید محصولات دیگر راهنمایی میکنید که هم برای تجربه کاربران خوب است و هم به سئوی سایت شما کمک خواهد کرد.
در نتیجه اگرچه بک لینک مهم است و به بالا رفتن رنک سایت شما کمک میکند اما محتوا در همه جنبههای کسبوکار شما تأثیر مثبت میگذارد و فراموش نکنیم که محتوای مناسب به گرفتن بک لینک طبیعی میانجامد. اگر بین بک لینک یا تولید محتوا مجبور به انتخاب باشم من محتوا را انتخاب میکنم.
منبع: ژورنال موتور جستجو
بیشتر بخوانید :