از زمان شیوع پندمی کرونا که بر زندگی میلیونها نفر در سراسر دنیا تاثیر گذار بود، کوکاکولا فعالیتهای بازاریابی خود را متوقف کرد و به جای آن تلاش خود را متوجه حمایت از خردهفروشان و اقشار آسیب دیده کرد، گذشته از اینکه بیش از 100 میلیون دلار برای مهار آسار مخرب این بیماری به انجمنهای مختلفی در سراسر جهان کمک نقدی کرد. اما حالا این برند با کمپینی جدید با عنوان «open like never before» (پذیرا تر از همیشه) به دنیای تبلیغات بازگشته است. این کمپین با یک تیر دو هدف را نشانه رفته است و هم به بازگشایی تدریجی مشاغل اشاره دارد و هم به تاثیر قرنطینه و خانه نشینی روی همه ی ما انسانها.
بیشتر بخوانید :
در این تبلیغ راوی که شاعری انگلیسی است شعری با مضمون خوشبینانه که دعوت به تغییر میکند را میخواند. این تبلیغ بر این ایده استوار است که ما لازم نیست به شرایط معمولی یا نرمال برگردیم بلکه میتوانیم خود را بهتر کنیم و با تغییری مثبت نه به جهان گذشته بلکه به سمت یک جهان بهتر پیش برویم. در این ویدیو مشاغل کوچک و محلی نمایش داده میشود و ارزش آنها برجسته میگردد، محلهایی مثل هتلهای کوچک و کافههای محلی و رستورانهایی که دوباره بازگشایی میشوند. تبلیغ جدید کوکاکولا را میتوان با چندین تبلیغ دیگر که بازگشتن به شرایط نرمال (new normal) را جشن میگرفتند مقایسه کرد. کوکا کولا اما نگاهی امیدوارانه به گذار از شرایط کرونا و نحوهای که کرونا باعث شده مردم اولویتهای خود را بازنگری کنند، انداخته است.
لورا ویسکو مدیر اجرایی خلاقیت در شرکت 72andsunday که این کمپین را برای کوکاکولا اجرا کرد، میگوید زیبایی این دروره ی مبهم و نامشخص این بود که برای اولین بار در دوارن مدرن همه ما مجبور شدم به مفهوم نرمال فکر کنیم و تصمیم بگیریم که دوست داریم این نرمال چه طور باشد. از این تبلیغ 2 دقیقهای دو ورژن دیگر هم تدوین شده است، یکی 30 ثانیهای و دیگری 60 ثانیهای که در اینجا نسخهی کوتاهتر آن قرارداده شده است.
بیشتر بخوانید :
منبع: