آنچه کسبوکارها باید از اینستاگرام بدانند
شبکههای اجتماعی بسیار محبوبتر از آنند که بتوان ندیدهشان گرفت. این شبکهها به آسانی در دسترس مشتریان شما هستند.
اینستاگرام اکنون بخشی از زندگی ما است و حضور کسبوکارها در اینستاگرام برای بسیاری از کسبوکارها، ضروری است.
شما ممکن است صاحب یکی از همین کسبوکارها باشید پس شما به یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام
شناخت مخاطبین صفحه کسبوکارها در اینستاگرام
فارغ از نوع سبک و کار شما توجه به این نکته ضروی است که اگر شما زیباترین محتوای صفحه اینستاگرام را در دنیا ایجاد کنید درصورتی که این محتوا برای خریدارِ هدفِ شما جذاب نباشد، قطعا تلاش شما بیثمر خواهد بود؟
برای پیدا کردن این که چه کسانی مخاطب شما هستند زمان صرف کنید و درمورد این که شما تمایل دارید آنها چه کسانی باشند، فکر کنید. از آنجایی که شما از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده میکنید، لازم است این مطلب را در نظر بگیرید که آیا آنها خریداران بالقوه هستند یا میتوانند به نوعی به شما در ساخت برندتان کمک کنند؟
چگونه میتوانید در مورد مخاطبتان بیشتر بدانید؟
از ابزار Instagram Insights استفاده کنید.
این ابزار insight (=تحلیل و بررسی -بدین دلیل این نام برای آن انتخاب شده است-) این ابزار شامل موارد زیر است:
Impressions: چند بار محتوای شما مشاهده شده است.
Reach: تعدا کل حسابهای منحصربهفرد، که بخشی از محتوا را مشاهده کردهاند.
Website clicks: لینک موجود در پروفایل کسبوکار شما چند بارکلیک شده است.
Follower activity: هر چند وقت یکبار دنبال کنندههای شما هر روز از اینستاگرام استفاده میکنند.
Video views: هرچند وقت یکبار محتوای ویدئویی شما مشاهده شده است.
Saves: چند نفر مطالب شما را ذخیره کردهاندخوب نیاز دارید.
Insightها همچنین شامل اطلاعات جغرافیایی نیز میشوند، بنابراین شما میتوانید محل جغرافیایی، سن و جنسیت دنبال کنندههایتان را ببینید.
با این ابزار، شما اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان اینستاگرام خود خواهید داشت اما اگر شما به دنبال جذب دنبالکنندگان جدید هستید چه بایدها و نبایدهایی پیش رو دارید؟
بیشتر بخوانید : 8 کمپین موفق مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی
استفاده از ابزار آنالیز صفحه کسبوکارها در اینستاگرام
آنالیز شبکهٔ اجتماعی، مکالماتی که در شبکههای اجتماعی اتفاق میافتد را به شما نشان میدهد. که آن شامل اینستاگرام نیز هست. یک ابزار خوب آنالیز ابزاری که به شما در مورد اینکه مردم درباره برند یا صنعت شما در اینستاگرام چه میگویند را خواهد گفت.
اگر سعی میکنید که به نظر کاربران جدید اینستاگرام جذاب به نظر برسید، شما نیاز دارید تا بدانید که چه چیزی باعث میشود آنها اینگونه رفتار کنند. اینستاگرام را برای کلمات کلیدی که برای شما مهم هستند، مانیتور کنید. این میتواند به معنی هشتگهایی که شما یا رقبایتان ایجاد کردهاید یا الفاظ دیگری باشد که به طور ویژهای به صنعت شما ارتباط دارند.
به دنبال تصاویر و محتواهایی باشید که محبوبیت آنها ثابت شده است و تولید محتواهای مشابه را در نظر بگیرید.
این مهم است که کاربران اینستاگرام به چه چیزی خوب واکنش نشان میدهند، بنابراین شما میتوانید محتوای برند را خودتان تولید کنید. همین امر باعث میشود تا ابزارهای شنود مانند Mention، نرمافزارهایی باشند که باید برای بازاریابی اینستاگرام استفاده شوند.
با آنها حرف بزنید، نه اینکه فقط شما حرف بزنید
بازاریابی شبکههای اجتماعی بهانهای برای بمباران دنبال کنندگانتان تنها با محصولات برای فروشتان نیست بلکه تلاش بر تعامل با دنبال کنندگان تا حد ممکن، ضروری است.
اولا باعث میشود تا شرکت شما احساس تعامل انسانیتری را منتقل سازد و کمتر حس خشک یک شرکت را نمایش بدهد. همچنین، هر چه بیشتر، کاربران مطالب شما را به اشتراک گذاشته و بر روی مطالب شما نظر بگذارند، همانقدر برای کاربران جدید راحتتر است که شرکت شما را بیابند. الگوریتم اینستاگرام محتواهای دارای تعامل بیشتر را در اولویت قرار میدهد و آنها را هر قدر ممکن است بیشتر در فید نمایش میدهد.
اینجا چندین روش عالی برای افزایش و تشویق به تعامل وجود دارد
تصاویر آنها را به اشتراک بگذارید
شما برای به دست آوردن دنبالکنندهها، سخت تلاش میکنید و میخواهید که آنها را از دست ندهید برای اینکار باید به آنها ثابت کنید که برایتان مهم هستند، باید در مورد محتواهای خوبشان اظهار نظر کنید و با آنها در تعامل باشید.
یک مثال عالی، شرکت سوئیسی سازنده ساعت SEVENFRIDAY است که آنها از طرفدارانشان میخواهند درحالیکه ساعت این شرکت را در تعطیلات یا در ماشینشان به دست دارند عکسشان را به اشتراک بگذارند تا محصولشان را در حال استفاده نمایش دهند. نتیجه این کار یک مجموعه بزرگ از تصاویر بازاریابی رایگان از طرف بزرگترین طرفداران آنهاست.SEVENFRIDAY حتی این تصاویر را برای الهام بخشیدن به خریداران بالقوه، در فروشگاه آنلاین خود قرار میدهد.
محتوای تولیدشده توسط کاربر همانند این مثال، یک تایید قدرتمند برای خریداران آینده است. زمانی که آنها میبینند سایر مردم عاشق محصولات شما هستند، آنها بیشتر ترغیب میشوند تا محصولات شمارا بخرند.
توجه: از اشتراک مجدد تصاویر دنبالکنندگانتان نترسید. ارسال مجدد در اینستاگرام (Regramming) نشاندهنده این است که شما به مخاطبتان گوش میدهید و به شما این امکان را میدهد تا برخی از مخاطبانتان را به دیگران نشان دهید. آنها قدردان این کمک شما خواهند بود و ممکن است که به اشتراک محصول شما با دنبال کنندگانشان ادامه دهند.
مسابقه برگزار کنید
بهترین راه برای داشتن تعامل از طرف مخاطبتان، درخواست برای آن است. و یکی از سادهترین روشها انجام دادن این کار با مسابقات است. مردم اینکه شانس پاسخ دادن را داشته باشند، دوست دارند و یک مسابقه سالم میتواند بسیار موفقیتآمیز باشد.
مسابقات ساده اینستاگرام شامل:
“در مورد این تصویر نظر بدهید”
“زمانی که … را به اشتراک بگذارید”
“به ما بگویید که این تصویر باعث ایجاد چه احساسی در شما میشود”
از مخاطبانتان در مورد خلاقیتشان بپرسید و مطمئن شوید که بهترین پاسخ را به اشتراک بگذارید.
برای دنبال کردن پاسخها، مطمئن شوید که برای هر مسابقه، از هشتگ منحصربهفردی استفاده کردهاید. و حالا که صحبت از هشتگها شد موارد زیر را در نظر بگیرید.
از هشتگهای مرتبط استفاده کنید
هشتگها به شما کمک میکنند تا (محتوای تصویری را برای اینکه ساده پیدا شوند سازماندهی کرده و دستهبندی کنید). یکراه آسان برای برچسب زدن محتوایتان وجود دارد تا آن را برای اینکه دیگران آسانتر بیابند، سادهتر کنید.
آنها از محدوده هشتگهای کلی (#love هشتگی است که بیشترین استفاده را در سال 2017 داشته است) تا هشتگهای بسیار بسیار خاص هستند. و آنها بسیار در اینستاگرام محبوب هستند که در اصل اجباری شدهاند. اگر شما میخواهید تا افراد محتوای شما را بیابند، نیاز دارید تا از هشتگها استفاده کنید.
بهترین روشهای استفاده از هشتگ وجود دارد:
بیشازحد از آن استفاده نکنید: پنج هشتگ هدفدار بهتر از 25 هشتگ تصادفی است.
از هشتگهایی که بیش از اندازه استفاده شدهاند، دوری کنید: اضافه کردن هشتگهای #love یا #instagood فایدهای ندارند.
از هشتگ بیربط و اسپم استفاده نکنید: از هشتگهای مرتبط با تصویر استفاده کنید.
از اینجا، زمانی که هشتگها را برای مطالبتان انتخاب میکنید، دو گزینه اصلی دارید:
هشتگهای عمومی
بسته به محتوای تصویر هشتگهایی وجود دارند که ممکن است هرکسی از آنها استفاده کند. “#sunset” نیز مانند “#food” به ذهن هرکسی میرسد. اما بهطور صریح، این مثالها بسیار شایع هستند که شاید با استفاده از آنها جلبتوجه سخت باشد.
بهجای آن، سعی کنید تا از هشتگهای ویژه (niche hashtags) صنعتتان استفاده کنید. این شانس ِجذب مخاطب ایدهآل به محتوای شمارا افزایش میدهد.
یک جستجوی سریع در گوگل، هشتگهای ویژه مربوط به صنعتها را به شما نشان خواهد داد. برای مثال Postplanner و همچنین Soldsie لیست خوبی از اینها دارند.
اگر میخواهید بیشتر از این نیز خلاق باشید، ببینید که دنبالکنندگان شما از چه هشتگهایی استفاده میکنند. این یک روش هوشمندانهتر برای پیدا کردن افراد مناسب برای جذب است.
هشتگهای کسبوکارها در اینستاگرام (Branded Hashtags)
اگر شما در حال راهاندازی یک کمپین اینستاگرامی هستید، هشتگهای برند، یک باید و اصل برای شما هستند. اینها به محتواها، اشارهها و ارجاعهای اینفلوئنسرها یا رونمایی محصولات جدید اجرا میشود.
هشتگهای برند، برچسبهای یا تگهای مخصوصی هستند که فقط به برند شما اعمال میشوند. آنها میتوانند نام برند شما، نام یک محصول یا شخص یا چیز مخصوصی باشند که شما برای کمپین خود ایجاد کردهاید.
برای مثال، SEVENFRIDAY از هشتگ “#SEVENFRIDAYTOUR” برای دنبال کردن مکالمات و تصاویر به اشتراک گذاشتهشده سفر آنها به بریتانیا در یک تریلر مسافرتی Airstream در سال 1969 است:
هشتگهای برند برای دنبال کردن و ردیابی بسیار آسانتر هستند زیرا آنها تقریباً همیشه برای صحبت از برند شما استفاده میشوند. دستیابی هشتگهایتان به موفقیت در طول این کمپین را پیگیری کنید تا این مسئله را که کمپینتان موفقیتآمیز بوده است یا نه، را قضاوت کنید.
این همچنین به شما اجازه میدهد تا چندین کمپین را با یکدیگر مقایسه کنید، تا ببینید که کدام استراتژی مؤثرتر است. اگر یک هشتگ دو برابر سایر هشتگها توجهها را به خود جلب کرده باشد، آن کمپین، موفقیت بزرگی بوده است!
بدانید که چه زمانی باید مطلب بگذارید
نظر بازاریابی اینستاگرام Will Smith
یک نظرسنجی اخیر نشان میدهد که بهترین زمان برای مطلب گذاشتن بر روی اینستاگرام بین 7-9 بعد از ظهر است. بنابراین، بسیار ساده است – پس همه تصاویرتان را در آن زمان پست کنید!
اگر آن بسیار ساده به نظر میرسد، به این دلیل است که آن ساده است. شما نمیتوانید فقط به چند نظرسنجی اکتفا کنید – مخاطبان شما زمانی که دیگران در حال تعامل با پستها هستند (از اینستاگرام استفاده میکنند)، ضرورتاً در حال تعامل با پستها نیستند (از اینستاگرام استفاده نمیکنند). بهجای آن، سعی کنید تا بهترین زمان را برای مخاطب هدفتان پیدا کنید، زمانی که شما میدانید آنها در حال توجه (استفاده از اینستاگرام) هستند.
برای انجام این کار، شما به یک ابزار شنود اجتماعی نیاز دارید که تعامل اینستاگرام را مانیتور میکند. این ابزارها مطالب اینستاگرام شما را دنبال میکنند، سپس بر اساس زمان و تاریخ به شما میگویند که کدام یک بهتر کار میکند.
اگر برای آن آماده نیستید، اینجا چندین توصیه بازاریابی اینستاگرام از طرف تیم آوردهایم: (مطالب خود را در این زمانها پست کنید)
اوقات غیرکاری (زمان نهار و عصرها)
اگر یک شرکت B2C هستید، آخر هفتهها؛ احتمالاً این برای شرکتهای B2B مناسب نیست.
چهارشنبهها و پنجشنبهها برای تعامل (اشتراک مطلب) بهترین زمان به نظر میرسند
3-4 بعدازظهر عموماً بدترین زمان برای تعامل است
در آخر، این کمی نیاز به تحقیق دارد تا بفهمید چه چیزی برای شما بهتر کار میکند. مطالبتان را مونیتور کنید – و مطالب رقبایتان را – تا به یک برنامه مطلب گذاشتن بهینه برای حساب کاربریتان دستیابید.
تصاویری زیبا خلق کنید
پست کردن مطالب عالی همیشه برای بازاریابی شبکههای اجتماعی ضروری است. این چیزی است که باعث میشود مردم با برند شما تعامل کنند و برای دیدن بیشتر مطالب شما بازگردند.
در سایر شبکههای اجتماعی، این میتواند به معنای اشتراک لینکها، پست کردن مطالب جالب و شروع مکالمات باشد. در اینستاگرام، این کار، با تصاویر شروع میشود و با تصاویر پایان مییابد. تمام شبکه ایجادشده است تا به مردم اجازه دهد تصاویرشان را به اشتراک بگذارند.
این علیالخصوص زمانی صحیح است که شما محصولاتتان را بهصورت آنلاین میفروشید. بر اساس یک مطالعه، 93% تصمیمات در روند خرید مبتنی بر نمود ظاهری هستند. بنابراین، تصاویر خوب ضروری هستند
ترجمه: شرکت تبلیغاتی کوشا
منبع : business2community