کمپین های تبلیغاتی برتر سال ۲۰۱۹
در این مطلب به بررسی کمپین های تبلیغاتی برتر میپردازیم. انتخاب چند کمپین از میان کمپینهای بازاریابی سال 2019 به عنوان بهترین کمپینهای تبلیغاتی، کار سختی بود. باوجود تعدادِ فزایندهی پلتفرمها و تکنولوژیهای نوظهورِ در دست بازاریابان، کمپینهای امروزی، در اکثر موارد، بسیار ابتکاری و تأثیرگذار هستند.
کمپین تبلیغاتی چیست؟
یک کمپین تبلیغاتی سلسله اعمالی است که برای دستیابی به اهداف بازاریابیِ یک شرکت، برنامهریزی شده است. این اهداف میتوانند افزایش آگاهی برای یک محصول، سرویس یا کسبوکار باشند و یا برای درآمدزایی جدید و کمک به احیا یک کسبوکار در نظر گرفته شوند.
برای بررسی دقیقتر، کمپینها را به 2 دستهبندیِ اصلی تقسیم کردهایم:
1-کمپینهای تبلیغاتی بازاریابی دیجیتال
2- کمپینهای تبلیغاتی بازاریابی آفلاین
کمپین های تبلیغاتی برتر در شبکههای اجتماعی
کمپین های تبلیغاتی برتر در شبکههای اجتماعی به معنی تولید و اشتراک محتوا در شبکههای اجتماعی، برای ایجاد تعامل با مخاطبان و مشتریان یک برند است که شامل انتشار متنها، تصاویر، ویدئوها و همچنین تبلیغات پولی است. مزایای اصلی بازاریابی شبکههای اجتماعی در ایجاد روابط نهفته است. شبکههای اجتماعی، چه اینستاگرام یا فیسبوک و چه پلتفرمهای محبوب دیگر، یکی از سنگبناهای بازاریابی مدرن امروز هستند.
IKEA
IKEA دیگر نمیخواهد در صندوق پستی شما کاتالوگ 200صفحهای تصویری باشد. به این دلیل است که شرکت تصمیم گرفته است تا این کاتالوگ را در جای دیگری به غیر از وبسایت خود شرکت IKEA قرار دهد و نسخه چاپی را به Pinterest منتقل کرده است تا کاتالوگ طول عمر بیشتری داشته باشد، IKEA نسخه قابل خرید آن را ایجاد کرده است که از یک پرسشنامه محصولِ ساختهشده در Pinterest استفاده کرده است تا از ترجیحات کاربر برای ساخت بردهای کاربری شخصیشده یا بردهای توصیه و محصولات استفاده کند.
بر طبق گفتههای مدیر پروژه اجتماعی IKEA، Kerri Longarzo، که گفته است: “ما نمیخواهیم فقط کپیوپیست کنیم – در حال حاضر ما کاتالوگ دیجیتال را داریم، اما پیشرفتها در گذشته کمی کند به نظر میرسید. از تمام روشهایی که بتوان از آنها برای نمایش کاتالوگ به مردم به صورت آنلاین استفاده کرد، بهره برده بودیم (دیگر روش جدیدی وجود نداشت)، بنابراین، به دنبال چیز متفاوتی رفتیم.”
Twix
تبلیغات یک برند به شناخت مخاطبتانش بستگی دارد. از آنجایی که آخرین محصول Twix هدفش تماماً راضی کردن طرفدارانشان است، با شناخت علایق و عادات مخاطبانش میتواند به آن هدف دست یابد. که راهکار آن را در کمپین جدیدش به نحو احسن به نمایش گذاشت که تأثیر آن بر مخاطبانش بسیار چشمگیر بود و به همین دلیل در میان کمپین های تبلیغاتی برتر قرار گرفته است.
شرکت twix در این کمپین با ساخت دستگاه ذوبTWIX به دنبال جلب رضایت مشتریانی برآمده که عادت به خوردن Twix شکلاتی همراه قهوه دارد. Michelle Deignan مدیر برند Twix، شیرینیپزیMars Wrigley گفته است: “لذت بردن از TWIX® و قهوه با هم مثل یک ترکیب طبیعی احساس میشود،”. “بنابراین، به معنای واقعی کلمه، فقط این کار برای مهیاکردن روشی برای ترکیب این دو مناسب به نظر رسید.”
این وسیله نسخه محدود بوده و تنها راه برای بدست آوردن یکی از آنها، فالو کردن Twix بر روی اینستاگرام و منتظر ماندن برای قوانین رسمی مسابقه بود.
کمپین های تبلیغاتی برتر اپلیکیشن موبایل
یک کمپین بازاریابی اپلیکیشن، اگر درست اجرا شود، میتواند در جذب مخاطبان برای شما تفاوت شگرفی ایجاد کند. همچنین بازاریابی اپلیکیشن موبایل در مورد تعامل با کاربران از طریق چرخه زندگی آنها (از ابتدا تا زمانی که کاربران وفادار هستند) است. این امر مستلزم شناخت مخاطبانتان و برآورده ساختن انتظارات آنهاست که زمان زیادی نیاز دارد.
شرکت Domino’s بازاریابی هوشمندانه را انجام میدهد
امروزه تکنولوژی به طور غیرمنتظرهای نتایج بسیار عالیای تولید کرده و بسیار موثر بوده است. و Domino’s در استفاده از تکنولوژی برای پیشبرد رکورد سهم بازار برتری دارد. بیشتر از نصف این خردهفروش جهانی در سال 2017 از کانالهای (مسیرهای) دیجیتال است در حالیکه در آمریکا این شرکت بیش از 60% فروش خود را از طریق کانالهای دیجیتال انجام میدهد.
این شرکتِ غول تحویل پیتزا با ترکیب بازاریابی هوشمندانه با توسعه محصول، یک برنامه وفاداری جدید را با نام “امتیازها برای کیکها” آغاز کرده است. همزمان با Super Bowl و به مدت 12 هفته، اپلیکیشن Domino به مشتریان این فرصت را میداد که برای هر تصویر پیتزایی که اسکن کردهاند با صرف نظر از این که این تصویر پیتزا از کجا آمده است، امتیاز کسب کنند.
Wetransfer میخواهد الهامبخش شما باشد
WeTransfer در کمپین جدید جهانی برند خود با نام “لطفا ترک کنید” ، این مسئله که چگونه سرویسهای اشتراک فایل به مردم کمک میکنند تا زمان خود را ذخیره کرده و از این زمان برای کاری خلاقانه استفاده کنند را برجسته میکند.
نقطهنظری که قصد دارد مردم را از اینترنت دور کرده تا آنها به دنبال زندگی حقیقی خود بروند، این پلتفرم به ما یادآوری میکند که چگونه این امر به خلاقیت جامعه کمک میکند. این ایده که پردازندهٔ آن Roxane Gay بوده و آن را از گزارش ایده جهانی شرکت در آن ۱۰۰۰۰ خالق و نو آور صنعت آرائشان بررسی کشته الهام گرفته زیرا بنا به این گزارش online distraction باعث زمان خلاقیت و نو آوری رو هدر میدهد.
WeTransfer با برجسته کردن ارزشهای شرکت خود در اولیت قرار دادن مردم و با ابزارهای ذخیره زمان، تجارت خود را حول مخاطبان هدف خود حفظ کرده و پیام قویای را ارائه میکند که باید در میان کمپین های تبلیغاتی برتر قرار می گیرد.
کمپین های تبلیغاتی برتر آفلاین
استراتژیهای بازاریابی آفلاین با استفاده از کانالهای اجتماعی آفلاین باعث افزایش آگاهی میشوند. اینها شامل، رادیو، تلویزیون و تبلیغات چاپی، بیلبوردها، پوسترها، نمایشها و رویدادها هستند. بازاریابی آفلاین مخاطبان گستردهای را جذب و بازگشت سرمایه (ROI) خوبی ایجاد کرده و فرصتهایی را برای یکپارچگی و ادغام فراهم میسازد.
KLM مسافران را به همدیگر متصل میکند
«خدایا، فرودگاهها میتوانند خسته کننده باشند.» اما نگران نباشید، شما در این مورد تنها نیستید. هدف کمپین جدید KLM حذف ملالت قبل از پرواز است در حالیکه مسافران را از طریق یک تجربه آموزنده و خلاقانه با نام “نکات پرواز” به همدیگر متصل میکند.“نکات پرواز” اساسا اتاقکهایی هستند که در فرودگاههای مختلف جهان ایجاد شدهاند.
مسافران میتوانند از این اتاقکها دیدن کرده و با سایر مسافران که بر روی یک پارچه لیزری نمایش داده میشوند، ارتباط برقرار کنند. هدف این کمپین برقراری ارتباط بین مسافران و تبادل نکات در مورد مقصدهایی است که آنها در حال سفر به آن هستند.
بسیاری از مسافران زمانیکه در فرودگاه منتظر پروازشان هستند خسته میشوند. با “نکات پرواز” ما میخواهیم به آنها روشی مفیدتر و به یادماندتیتر برای گذراندن زمان ارائه دهیم.
Ed van Bennekom مدیر نوآوری DDB Unlimited اظهار میدارد که: “این ابتکار عمل جدید KLM مثال خوبی است از اینکه چگونه ما بینشهای قوی را با نوآوری ترکیب میکنیم تا نشان دهیم که KLM در زمینه خدمات مشتری شماره یک بوده است.”
همچنین KLM برای به اشتراک گذاشتن این تجربه با مخاطبان گستردهتری، فیلم کوتاهی که نشاندهنده مکالمات مسافران واقعی در اتاقکهاست را ساخته است.
اسپاتیفای (Meme) خلاقانه عمل میکندچه کسی meme را دوست ندارد؟
Memeهای خنده دارهستند، فهمشان آسان بوده، در ارتباطتند و آنها بهترین راه برای برقراری ارتباط بدون زیادهگویی هستند.بدین دلیل اسپاتیفای تصمیم گرفته است که آنها را به ستاره کمپین تبلیغاتی جهانی جدید خود با نام “همه جا” تبدیل کند. با الهام گرفتن از memeها، کمپین از فرمت “من، همچنین من” برای نشان دادن این که چگونه پلتفرمها برای هر حالت روحی موسیقیای پیشنهاد میدهند، استفاده میکند.
اسپاتیفای با چند تبلیغ ساده و هوشمندانه، باعث ایجاد جلب توجه در لیستهای پخش مانند Feel Good Dinner و Sad Indie میشود. این کمپین همچنین دارای 3 کلیپ فیلم کوتاه است که آهنگها را با لحظههای روزمره در کنار هم آورده است. اما همچنین بخش دوم این کمپین، هدفش مخاطبان جوان اسپاتیفای در برزیل، مکزیک، کلمبیا، آرژانتین، فرانسه، ایتالیا، تایلند، فیلیپین، اندونزی، آفریقای جنوبی و اسپانیا است.
در این مناطق، Spotify تبلیغاتی را برای اولین بار نشان میدهد که با استفاده از تگهایی مانند “Vem de Spotify” در برزیل، که معنی آن “این از Spotify میآید” است، پلتفرم را به عنوان مقصدی برای کشف موسیقی نشان میدهد.
منبع: moosend