5 ابزار مهم در دیجیتال مارکتینگ
معرفی 5 ابزار مهم در دیجیتال مارکتینگ
آیا قصد دارید به منظور توسعهٔ کسب و کار خود از راه بازاریابی آنلاین وارد عمل شوید؟
پس بیایید شروع کنیم:
۱. MailChimp
توجه داشته باشید که بیش از ۸۰٪ از شرکت های B2B (کسب و کار به کسب و کار) و B2C (کسب و کار به مصرف کننده) از تکنولوژی بازاریابی با ایمیل استفاده میکنند.
پس بدون هر گونه اتلاف وقت و در همان روز اول، نسبت به پیاده سازی یک استراتژی بازاریابی ایمیلی در دستور کار خود اقدام کنید.
MailChimp ، با بیش از 12 میلیون مشتری، یکی از بهترین ارائه دهندگان بازاریابی با ایمیل در دنیا محسوب میشود. هرچند گزینه های دیگری نیز وجود دارد، اما دلایل متعددی سبب شده است که
MailChimp همچنان جایگاه برتر خود را حفظ کند:
- آغاز به کار MailChimp به سال ۲۰۰۱ برمیگردد، یعنی خیلی قبلتر از آنکه بیشتر شرکت ها به فکر استفاده از بازاریابی با ایمیل بیفتند.
- ارائۀ خدمات سلف-سرویس به مشتریان و حصول اطمینان از اینکه مشتریان بتوانند به سرعت، پاسخ تمامی پرسش های خود را بیابند.
- اختصاص طرح بازاریابی رایگان برای افراد با مشترکان کمتر از 2000 نفر و کسانی که کمتر از 12000 ایمیل در هر ماه ارسال می کنند.
بیشتر بخوانید
احتمال کمی وجود دارد که تعداد مشترکان شما در آغاز کسب و کار به بیش از 2000 نفر برسد. از این رو میتوانید کار خود را با MailChimp شروع کنید و تا زمانی که هنوز در مرحلۀ آزمون و خطای بازاریابی با ایمیل هستید، از خدمات این ابزار به صورت رایگان بهره ببرید.
۲.HubSpot
وقتی صحبت بازاریابی، فروش و نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) به میان میاید، میتوان HubSpot را یکی از نرم افزارهای عمده در میان 5 ابزار مهم در دیجیتال مارکتینگ برشمرد.
در این پست میخواهیم بر استراتژی نرم افزار بازاریابی HubSpot تمرکز کنیم. آنچه این شرکت در مورد نرم افزار بازاریابی جامع خود اذعان دارد، از قرار زیر است:
HubSpot تمام مراحل بازاریابی شما را، از جذب بازدیدکنندگان گرفته تا عقد قرارداد با مشتریان، گرد هم میاورد و سامان میبخشد.
اهمیت عملی و اجرایی بودن استراتژی های دیجیتال مارکتینگ از کسی پوشیده نیست. شما با استفاده از نرم افزار HubSpot امکان دسترسی به ابزارهایی را میابید که میتوانند در موارد زیر به کار بیایند:
- وبلاگ نویسی
- بهینه سازی موتور جستجو
- شبکه های اجتماعی
- وب سایت
- مدیریت سرنخهای فروش
- صفحات فرود
- Call to action
- اتوماسیون بازاریابی
- ایمیل
- آنالیتیکس برای تحلیل آمار سایت
با تکیه بر نرم افزار بازاریابی جامع HubSpot میتوانید مطمئن باشید که تمامی راه حل های موجود در بازار را در دست دارید و به همین دلیل، این نرم افزار یک انتخاب عالی برای کسانی است که به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند.
وقتی تمام آنچه لازم دارید در قالب یک نرم افزار متمرکز باشد، لزومی نخواهد داشت تا وقت خود را به جستجو در جاهای مختلف صرف کنید. این به شما کمک میکند تا موفقیت بیشتری را طی روزهای نخست کسب کنید. هر چه باشد، کارهای زیاد دیگری در انتظار شماست.
۳. Trello
ممکن است به نظر کسانی که به تازگی وارد حیطۀ بازاریابی محتوا شده اند، Trello شبیه هزاران شبکه های اجتماعی باشد که یکباره مانند قارچ سبز شده اند.
اما اینطور نیست. حقیقت امر این است که Trello یک ابزار سازمانی عالی است که می تواند به شما و تیم بازاریابی آنلاینتان کمک شایانی کند.
Trello ابزاری است که به شما کمک می کند تا پروژه ها را مدیریت کنید و هماهنگ با تیم خود عمل کنید. اگر هدف شما صرفه جویی در وقت و اجتناب از ناکامی است، این رویکرد بازاریابی دیجیتال حتما به کارتان خواهد آمد.
برای مثال، شما میتوانید قبل از انتشار پست های وبلاگی خود، آنها را در Trello به اشتراک بگذارید. این برای اعضای دیگر تیمِ شما فرصتی فراهم میاورد تا پست ها را قبل از ارسال آنلاین بررسی کرده و نظرات خود را در آن اعمال کنند و یا تغییراتی را در جهت تقویت محتوا در آن ایجاد کنند.
بیشتر بخوانید:
در گذشته و قبل از پدید آمدن Trello و برنامه های مشابه آن، ایمیل بهترین راهکار به منظور حفظ همکاری با هم تیمی ها محسوب میشد. با اینکه هنوز هم میتوان کاربرد ایمیل را مفید تلقی کرد، مشاهدات حاکی از آن است که استفاده از ایمیل ممکن است تا اندازه ای منجر به سردرگمی و از دست رفتن پیام ها بشود و ناکامی هایی را در پی داشته باشد.
با کمک Trello میتوانید هر آنچه را که به استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما مربوط میشود در یک جا به اشتراک بگذارید. راه اندازی یک بورد (Board) بیش از چند دقیقه طول نخواهید کشید و جالب تر آن که شما به سرعت می توانید کلیۀ کارکنان خود را به این بورد دعوت کنید، تا همه بدون تاخیر وارد عمل شوند.
با اینکه Trello تنها ابزار از این نوع نیست، اما قطعا و با فاصلۀ زیاد، یکی از بهترینهای این نوع به شمار میاید. میتوان گفت که در زمینۀ ایجاد هماهنگی و همکاری میان اعضای تیم در خصوص موارد مرتبط به بازاریابی، کمتر ابزاری را میتوان یافت که کارایی بالاتری داشته باشد.
۴. Hootsuite
نمیتوان منکر این واقعیت شد که در حال حاضر شبکه های اجتماعی نقش بزرگی را در موفقیت هر شرکت، صرفنظر از اندازه، قدمت یا صنعت مربوطه، ایفا میکنند. همچنین در عصر دیجیتال، بازاریابی شبکه های اجتماعی از ملزومات رشد و رونق کسب و کار است.
ابزاری مانند Hootsuite به شما اجازه می دهد تا زمان پست مطالب خود در شبکه های اجتماعی را از قبل برنامه ریزی کنید و به این ترتیب تا حد زیادی در وقت شما صرفه جویی خواهد شد.
ضمن راه اندازی کسب و کار، شما میتوانید از برخی ویژگیهای Hootsuite به نفع خود سود ببرید، مانند ویژگی هایی که در ایجاد تعامل با مشتریان شما نقش دارند. به عنوان مثال:
- میتوانید در شبکه های اجتماعی، تعدادی اینفلوئنسر را جهت عضویت در تیم بازاریابی خود و همینطور سرنخ هایی را برای عضویت در تیم فروش شناسایی کنید.
- میتوانید بدون نیاز به سر زدن به پلت فرم های متعدد و تنها از طریق داشبورد، به نظرات و نوشته هایی که در آن ها از شما نام برده شده است پاسخ دهید.
- میتوانید از پاسخهای از پیش نوشته شده استفاده کنید.
بازاریابی شبکه های اجتماعی به اندازه ای که به نظر می رسد دشوار نیست، به خصوص اگر به ابزارهایی مانند Hootsuite متکی باشید. شما با استفاده از این ابزار بخصوص قادر خواهید بود تا پروفایل خود را روی بیش از 30 پلت فرم شبکه اجتماعی برنامه ریزی و مدیریت کنید.
تصور کنید که میخواستید این کار را با دست و بدون راهنمایی یک داشبورد مرکزی انجام دهید. حتی کارآفرینان مجرب هم از این فکر ناامید میشوند، چه برسد به یک تاجر تازه کار! میتوانید به Hootsuite اجازه دهید تا نقش یک مدیر بازاریابی رسانه های اجتماعی را برایتان ایفا کند.
۵.Google Analytics
شما باید از همان ابتدا، گوگل آنالیتیکس را که یکی از ابزارهای رایگان گوگل میباشد، در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود بگنجانید.
شما میتوانید در عرض تنها چند دقیقه، کد آنالیتیکس را به وب سایت خود اضافه کنید و سپس این امکان برای شما فراهم میاید تا اقدامات تک تک بازدید کنندگان را پیگیری کنید.
شاید خیلی ها فکر کنند که این ابزار جز یک ابزار مشاهدۀ ترافیک سایت نیست، اما اگر بدانید چه امکاناتی دارد ، میتواند تاثیر زیادی بر استراتژی بازاریابی شما داشته باشد.
به عنوان مثال، تصور کنید که بتوانید منشا ترافیک وبسایت خود را رصد کنید :
شاید آن چه میبینید حاکی از این باشد که یک کمپین رسانه ای خاص، تعداد زیادی ترافیک را به وب سایت شما کشانده است. چنین داده هایی به شما کمک خواهد کرد که استراتژی دیجیتال آینده خود را به گونه ای تنظیم کنید که نتایج مشابهی عایدتان شود.
یا ممکن است پی ببرید که یک مجموعۀ خاص از کلمات کلیدی، برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما معجزه میکند. در اینجا هم میتوانید توجه خود را روی این کلمات کلیدی متمرکز کنید و حین تولید محتوا در دنبالۀ کار آن را مد نظر قرار دهید.
بنابراین شما نباید گوگل آنالیتیکس را نادیده بگیرید. نصب و راه اندازی این ابزار در اوایل کار از تصمیمات مهمی است که میتوانید در مورد استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود اتخاذ کنید. فراموش نکنید که داده هایی که می توانید از این طریق جمع آوری و بررسی کنید، بسیار ارزشمند هستند.
ترجمه : آژانس تبلیغاتی کوشا
منبع : neilpatel.com