تیزر تبلیغاتی بحث برانگیز ژیلت با الهام از کمپین MeToo#

نام برند:

شعار کمپین:

تیزر تبلیغاتی بحث برانگیز ژیلت

تبلیغ جدید غول اصلاح صورت جهان، ژیلت واکنشهای آنلاین بسیاری را برانگیخته است. این تیزر تبلیغاتی بحث برانگیز ژیلت نشان می دهد که رفتار سنتی مردان ازین پس جذابیتی ندارد.

شرکت تبلیغاتی
تبزر تلویزیونی
تبلیغات تلویزیون

در اوایل سال 2019 تیزر تبلیغاتی بحث برانگیز ژیلت با الهام از کمپین #من_هم_همینطور به نام “ما معتقدیم: بهترین مردان میتوانند اینگونه باشند” منتشر شد- یک بازی هوشمندانه در مورد شعار آشنای این برند ” بهترینی که یک مرد می تواند آن را داشته باشد“.

این تیزر پیش از آنکه نشان دهد چگونه مردان می توانند نمونه ای مناسب، صحیح و الگویی برای نسل آینده باشند، رفتارهای نامناسب و سنتی آنها را به چالش کشیده و بدترین حالتی که مردان می توانند باشند را از طریق نمایش مجموعه ای از اقدامات نامناسب نشان میدهد.

واکنش کاربران فضای مجازی به تیزر ژیلت

البته متاسفانه این تبلیغ ناگزیر بازخوردهای خشمگینانه آنلاین را بدنبال داشته است. این ویدئو در یوتیوب 785،000 موافق و 1،400،000 مخالف داشته است و در توئیتر فعالان حقوق مردان کمپینی با استفاده از هشتگ ژیلت به راه انداختند که هدف آن تحریم این برند برای همیشه بود تنها به این علت که از آنها خواسته انسانهای نجیب و آراسته ای باشند.

گرچه بسیاری از آگهی های  تلویزیونی و تبلیغات چاپی  بحث برانگیز و که تا کنون دیده ایم، بر روی جنبه های زنانه تمرکز کرده بودند .این تازه ترین ترند برای آگهی هایی است که نظرات سنتی در مورد مردان را به چالش کشیده و جرات مطرح کردن پیام های نو را دارد.

نکته جالب این است که این آگهی توسط یک زن ساخته شده است: کیم گریک، که در سال 2015 برنامه  کمپین تبلیغاتی “این دختر می تواند” را برای برنامه ورزش انگلستان تهیه کرده بود، کارگردان تیزر تبلیغاتی ژیلت است. به همین دلیل کاربران آنلاین به سرعت او را به نابود کردن برند ژیلت و فمینیسم متهم کردند.

تبلیغات صدا وسیما
تیزر صدا و سیما

لوگوی ژیلت

استراتژی ژیلت

اما سوال اصلی اینجاست: پس چرا ژیلت از مسیر تبلیغات همیشگی خود خارج شده و چنین ریسکی را می پذیرد؟ ژیلت احمق نیست؛ از ابتدا متوجه شده است که دقیقا چنین واکنشی رخ خواهد داد، تحقیقات خود را انجام داده و به این نتیجه رسیده است که اثرات مثبت این کمپین متفکرانه و تحریک آمیز بسیار بیشتر از تاثیرات منفی آن خواهد بود.

فراتر از تبلیغات، ژیلت در عمل هم  یک میلیون دلار در سال به موسسات غیردولتی ایالات متحده با هدف کمک به مردان برای بهترین بودن اهدا کرده و سرمایه خود را برای بهبود شرایط اجتماعی هزینه می کند.

درحالی که اطمینان داریم اعضای گروه بازاریابی ژیلت همچنان با دقت مخالفان در یوتوب و نظرات خشن در توئیتر را زیر نظر دارند ولی باید اذعان داشت این کمپین تبلیغاتی تحسین های بسیاری را نیز به همراه داشته است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram