استراتژی بقای برندها پس از کرونا

نام برند:

شعار کمپین:

استراتژی بقای برندها پس از کرونا

کرونا منجر به سقوط به بدترین بحران اقتصادی در دنیا در سال‌های اخیر شد، بنابراین قابل‌درک است که کمپانی‌ها به حالت جان کندن یا تلاش برای بقا دربیایند. در این شرایط استراتژی‌های کوتاه‌مدت که بقای کمپانی را تضمین کند اولویت می‌یابند اما چشم‌پوشی از استراتژی‌های بلندمدت می‌تواند خسارات سنگینی برای برند به همراه داشته باشد.

بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی، داشتن یک چشم‌انداز بلند-مدت (در حد چند هفته نه حتی چند ماه) می‌تواند برای برندها دشوار باشد. بسیاری از کمپانی‌ها که در حالت تلاش برای بقا هستند و البته اهمیت داشتن یک استراتژی بلندمدت را می‌دانند، متوجه‌اند که چند وقت آینده می‌تواند در حکم موفقیت یا ورشکستگی باشد.

خرده‌فروشان به‌طور مثال، الآن با بحرانی اساسی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که ادامه‌ی حیات کسب‌وکارشان به آن بستگی دارد و می‌دانند که اگر نتوانند در فصل کریسمس امسال سرمایه لازم را جمع کنند ممکن است در سال 2020 دیگر وجود نداشته باشند و به تعطیلی کشیده شوند.

بااین‌حال فلیپ گری مدیر بازاریابی شرکت the entertainer خوش‌بین است. او می‌گوید پندمی باعث شد بسیاری از خرده‌فروشان مجبور شوند کاری را که باید مدت‌ها پیش (پنج سال پیش) انجام می‌دادند بالاخره انجام دهند. مثلاً در حوزه‌ی حضور دیجیتال، شرکت‌های بسیاری کم‌کوشی کرده بودند و در طول قرنطینه‌ی سرتاسری مجبور شدند کسب‌وکار خود را دیجیتالی کنند. فلیپ امیدوار است کمپانی‌اش بتواند با استراتژی‌هایی که مورد بازنگری قرار گرفته‌اند از کریسمس امسال بهترین بهره را ببرد.

فلیپ در پایان می‌گوید مسئولان بازاریابی باید در طرح‌ریزی استراتژی‌های کسب‌وکار یک کمپانی شرکت داشته باشند و اجازه ندهد این استراتژی‌ها بدون آن‌ها شکل بگیرد.

ترجمه توسط آژانس تبلیغاتی کوشا

منبع
مارکتینگ ویک

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram