برند به هنر احیای برند گفته می شود که با کمک طراحی تجربیات گوناگون، مصرف کننده را به اقدام برای خرید فرا میخواند. این تکتیک یکی از موثرترین فرایند هایی است که برند را به بازار و مخاطب مورد نظر می شناساند ودر نتیجه، افزایش آگاهی و تعامل با مصرف کننده را به ارمغان می آورد
در این روش، برندها مستقیما به سراغ مخاطبان مورد نظر در مکان های خاص رفته و نمونه های محصول را که یا هنوز در بازار عرضه نشده یا به تازگی عرضه شده است را به رایگان بین آن ها توزیع می کنند. این یکی از بهترین روش های تبلیغ محصول و همچنین جمع آوری بازخورد از سوی مصرف کنندگان است.
رِد بول (Red Bull) که از معروفترین نوشیدنی ها است، کمپین نمونه ی محصول را در دفاتر شرکتی مختلف، به ویژه مراکز تماس و برون سپاری پردازش اطلاعات (KPO) به اجرا درآورده است. به این صورت که آن ها، قوطی های نوشابه ی رایگان را بین کارکنان این شرکت ها توزیع میکنند. این نوشیدنی به منظور افزایش سطح انرژی ساخته شده است و این دقیقا یکی از مشخصه های کارکنان مراکز تماس است چون که ساعت های طولانی و در شیفت های شب مشغول کارند.
علاوه بر این، شرکت رِد بول از اسپانسرهای رویدادهای مختلف ورزشی در سراسر جهان است که ورزشکاران را که به طور مستمر نیازمند نوشیدنی های تقویت کننده ی انرژی هستند را هدف قرار میدهد.
با پیشرفت تکنولوژی ، تکنیک بازاریابی تجربی و برندینگ هم وارد مقوله شده است و ثابت کرده است که میتواند در نمایش محصولات و خدمات برندها از طریق واقعیت مجازی و افزوده بسیار کارامد باشد.
بسیاری از توسعه دهندگان املاک و مستغلات، برای نمایش طرحهای اجرایی خود و همچنین امکانات، تسهیلات و سایر ویژگیها با بهره گیری از طرح های سه بعدی و ویدیوهای مجازی، بیننده را به سفری به درون فضای داخلی آپارتمانها میبرند، و نیز با برپایی غرفه ها و کیوسک های نوآورانه در نمایشگاه های مختلف تجاری در سطح ملی و بین المللی، تجربه ای کاملا به یاد ماندنی را برای مصرف کنندگان رقم میزنند که در نهایت رشد فروش و آگاهی از برند (brand awareness ) را به دنبال خواهد داشت.
این شیوه ی بازاریابی توسط بسیاری از شرکت های دنیا به کار گرفته میشود، به این صورت که آنها فضای بازی را در مراکز معروف خرید در اختیار میگیرند و برای مثال نمونه ی واقعی خودروی تازه به بازار آمده ی خود را در معرض دید مصرف کنندگان قرار میدهند. این گونه فعالیت ها، بیشتر در آخر هفته ها و فستیوال های حراج مراکز خرید که با افزایش تعداد بازدید کنندگان همراه است اجرا میشود و مصرف کنندگان میتوانند به صورت عینی و ملموس کلیه ویژگیهای خودرو را محک بزند، به صورت آزمایشی با آن رانندگی کنند و تمام اطلاعات مورد نیاز جهت اقدام برای تصمیم گیری به خرید را جمع آوری نمایند.
کمپین تبلیغات btl ، تکنیک های سنتی بازاریابی را در هم میشکند و فاکتورهایی نظیر نوآوری را وارد بحث میکند که موجب جلب بیشتر مشتری شده و می تواند یک نام تجاری را به برندی شناخته شده تبدیل کند که در رویکرد و دسترسی به مشتری پیشرفته و پیشگام عمل میکند.
ابزار بازاریابی مانند کمپین های دیجیتال، تبلیغات در رسانه های اجتماعی، تبلیغات چاپی و تلویزیونی و دیگر روش های سنتی، زمان طولانی را صرف جمع آوری و ارزیابی واکنش مشتری نسبت به محصولات و خدمات ارائه شده میکنند. اما طرز کار کمپین های تبلیغات btl با موارد فوق، فرق بسزایی دارد زیرا امکان این را فراهم می آورند تا برند بتواند به صورت مستقیم و یک به یک به مصرف کننده دسترسی پیدا کند، با آن ها گفتگو کند و اطلاعات مورد نیاز را با آن ها در میان بگذارد. این روش نه تنها از نظر صرفه جویی در زمان با ارزش است، بلکه موجب میشود بتوانید از منابعی که در اختیار دارید به صورت بهینه استفاده کنید.
کمپین های ارائه ی نمونه محصول، یکی از بهترین راهها برای دریافت بازخورد مصرف کننده نسبت به محصولات و خدمات ارائه شده ی برند است. با حصول بازخورد دست اول و ابتدایی، برند قادر خواهد بود در صورت نیاز، تغییرات جزئی و یا اقدامات اصلاحی را در محصول ایجاد کند.
تبلیغات btl باعث برقراری ارتباط مستقیم و تعامل با مصرف کنندگان می شود. در نتیجه به طور کلی میتوان سطح بالاتری از آگاهی از برند را در بازار و همچنین در ذهن مصرف کنندگان شاهد بود زیرا بکارگیری روش های مدرن تبلیغ و بازاریابی، موجب تسهیل جایگاه برند میشود.
دسترسی مستقیم، تعامل و تجربه ی مصرف کنندگان از محصول طی چنین فعالیت هایی، باعث تقویت برند در ذهن مردم می شود.
همانطور که در بخش قبل توضیح داده شد، تبلیغات btl بخشی جدایی ناپذیر از ترکیب بازاریابی است و چنین کمپینی، انگیزه ی لازم را برای سایر فعالیت های آنلاین و آفلاین بازاریابی و تبلیغاتی که توسط برند مورد نظر در حال انجام است، ایجاد می کند و موجب برانگیختن اثر موجی میشود.
تبلیغات btl برند کاملا از شیوه های سنتی و دیگر روش های تبلیغاتی متمایز هستند و چون بر پایه ی دسترسی مستقیم و تعامل با مصرف کننده استوارند، تاثیرشان مدت طولانی تری در ذهن ها باقی میماند که منجر به افزایش تعامل و وفاداری می شود.
با توجه به پویایی تغییرات کسب و کار ها ، ضروری است که برند ها، جایگاهی برجسته برای خود دست و پا کنند و با بهره گیری از ایده ها و ابزار خلاقانه بتوانند در تراکم و اشباع کنونی بازار بیشتر به چشم بیایند وموقعیت برجسته تری را در ذهن مصرف کنندگان تثبیت کنند. در پایان باید گفت که تبلیغات btl یکی از بهترین تکنیک ها برای رسیدن به اهدافی نظیر آگاهی از برند، وفاداری مشتری و فروش بیشتر است.
گاهی مشتریان نیاز دارند تا محصولات جدید را از نزدیک تجربه کنند تا بتوانند کیفیت آن محصول را بسنجند. در اینجا انواع دیگر تبلیغات به تنهایی نتیجه ی مطلوب را نخواهند داشت و نیاز است که محصول را به میان مردم برده تا بتوانیم کیفیت و تمایز آن را با دیگر محصولات نشان بدهیم. کوشا تجربه ی زیادی در شناسایی روش و نقاط مناسب سمپلینگ محصولات دارد و به بهترین نحو میتواند این امکان را فراهم کند تا طیف زیادی از مشتریان با محصولات شما از نزدیک آشنا شوند.
رویداد های تبلیغاتی فرصت خوبی برای ارتباط نزدیک با مشتریان در فضایی دوستانه است. این رویداد ها امکان معرفی محصولات و افزایش اعتبار و محبوبیت برند را با استفاده از حضور شخصیت های سرشناس و محبوب در همایش ها فراهم میکنند. بر خلاف تبلیغات با مخاطب عام اینجا هدف گروهی خاصی از مشتریان هستند که در مکان و زمان مورد نظر شما برند شما را تجربه میکنند.
نحوه ارائه محصولات و خدمات در فروشگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. چیدمان کالا، دردسترس بودن، سهولت در انتخاب از مواردی هستند که باید در هنگام مرچندازینگ به آنها توجه کرد. همچنین حضور بازار پرداز در فروشگاه برای راهنمایی در خرید و ارائه خدمات تاثیر مستقیمی در تصمیم گیری مشتریان در مورد خرید یک محصول دارد.
از دیگر روش های ایجاد آگاهی از برند و معرفی محصولات برگزاری رود شو ها و نمایش های کاروانی است. در واقع رودشو ها رویداد های تبلیغاتی هستند که در وسعت و مقیاس بسیار بزرگتری اجرا میشوند و امکان تبلیغات و معرفی برند را در گستره ی وسیع تری فراهم میسازند